Hemlängtan

Vad gör man när man varit sjuk en vecka, känt sig liten, ensam och mammig men mamman är 45 mil bort och man dör lite av hemlängtan? 

Jag har min sista lediga oplanerade helg för året denna kommande helg. Övriga helger består antingen av jobb, Oslo eller besök hemifrån. Sedan är det julaftonshelgen och jag är ledig heeela jul, från 20 till 2. Två hela veckor konstant ledighet och jag behöver bara ta 2 semesterdagar. Är det inte lyxigt. Är så glad. De veckorna ska jag ägna åt att fira 29åring, åka hem och fira jul, och fira nyår! 

Men hur som helst, den här sista lediga oplanerade helgen bestämde vi oss lite spontant igår för att ta bilen hem till min familj. Åh så skönt det ska bli! Så vinterdäcken är bytta, däcken luftade och bilen tankad. Imorgon tänker jag flexa ut så tidigt jag kan och sen åååker vi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback