Heey

Den här veckan har varit ganska dålig till en början men idag kändes det helt okej. Skulle ha jobbat kväll på avdelning 14 och låg och sov imorse klockan 07 när de ringde mig och frågade om jag kunde komma in och jobba dag på avdelning 15 istället. Det är inte ofta man stutsar upp ur sängen när man bli inringd på det där sättet klockan 07 på morgonen, men jag blev såå glad att jag fick vara på min favoritavdelning med min favoritpersonal. Bästa! När jag kom dit visade det sig även att jag skulle ha hand om barnen för första gången idag. Två gånger i veckan komme 4 barn inom öron-näsa-hals och tex. opererar in rör i örat eller bort halsmandlarna. De var alla så söta och snälla och jag tyckte det var väldigt roligt att kombinera tidigare arbete på dagis med nuvarande inom sjukvården. En liten kille var så söt så mitt hjärta nästan gick sönder. Ville typ ta med honom hem, speciellt när hans pappa somnade gång på gång och han snällt satt där på en stol och såg övergiven ut i väntan på operationen. Var extra kul också att jag fick beröm av mina kollegor om hur bra jag var med barnen (hihihi) och även igår så sa en kollega att hon tyckte jag var sååå bra med en autistisk pojke som var runt 25-årsåldern. Blir så glad av sådant! Det är bra att man fick med sig något efter nästan 3.5 år på dagis. Fick även ett ''välsigna dig'' av den trötta pappan innan de gick hem. Det var så mysigt och kul att ha barnen, hoppas jag får det snart igen. Efter arbetsdagen pimpade jag min namnskylt lite, delvis för att täcka över mitt efternamn och delvis för att den skulle bli fiiiin. Valde mellan 30 olika klistermärken en låång stund innan jag kom fram till en tiger, en noshörning och en ren :))) Efter jobbet samlade jag krafter och åkte till gymmet. Väl där blev jag förfärad över att de hade plockat bort min favoritmaskin och gick på ett step-pass istället. Det är himla kul med step! Tycker väldigt mycket om ledaren och man lär sig blocken lite bättre för varje gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback