Fem av fem

''Primun non nocere - först av allt, skada inte'''
- Hippocrates
 
Min första jobbvecka började bra men avslutades med att jag blev sjuk. Den andra jobbveckan har fortsatt i samma stil och jag har feber som går upp och ner, hit och dit och som vägrar ge med sig. Men det är väl bättre att det kommer nu än när jag börjar jobba på riktigt iallafall, dvs efter min inskolning är klar. Verkar inte på chefssjuksköterskan som det är någon stress att få klar inskolningen så jag känner mig också ganska lugn gällande det. Men det suger att inte kunna gå dit just nu. Om några veckor är det dags att börja skolas in på nästa avdelning av de två jag ska arbeta på. Det känns lite konstigt när man börjar komma in i rutinerna på den jag är på nu. Men det blir kul också. En sak som jag är såå lycklig över är att jag har varit så frustrerad över att det inte gått så bra att sätta PVK (infart i armen för att kunna ge tex. dropp/läkemedel) under utbildningen, det har gått ibland och ibland inte. När det går dåligt får man dåligt självförtroende och ett tag känns det som det blev någon slags spärr. Och man var inte ens sugen på att prova längre för man var bara beredd på att misslyckas. Klart man tänker på sådant när man börjar på en avdelning där det ingår i arbete att sätta infarter flera gånger om dagen. Men hittills har jag satt 5 av 5 PVK:er!!! Det har gått superbra och det är så skönt att det gör det!! Woho! Härlig känsla att lyckas med något som varit klurigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback