Måndagskväll.

Måndag avklarat! Bockar av ännu en dag till examen. Idag fick vi gå hem klockan 14 från praktiken. Jäkligt skönt eftersom jag inte hade sovit så mycket inatt. Men även om jag var lite seg så trodde jag inte att jag var SÅ trött. Att jag var SÅ trött fick jag bevisat för mig när jag stod på affären, dit jag hade promenerat från tågstationen, och insåg att bilen var kvar på parkeringen, på tågstationen. Suck! Tur att man träffade en snäll själ på affären som ville skjutsa dit mig så jag kunde hämta den. Nu har jag bara hunnit komma hem från affären, lagat tacopaj och ätit tacopaj. Dags att börja plugga och sedan är det typ läggdags.. Idag har jag kollat på lite jobb som jag ska söka så fort jag har skrivit ett ordentligt cv :-) Blev glad när jag såg att avdelningen på Södertälje sjukhus som jag velat söka till (på grund av att jag hört att den är bra) sökte personal, och hittade dessutom en avdelning som endast har öppet dygnet runt måndag till fredag som sökte. Det ingår natt-jobb i den anställningen men jag undrar om det inte är värt det när man slipper jobba helg. Hade varit superskönt! ''Välkommen till avdelning 14, en femdygnsavdelning för patienter inom kirurgi, urologi, ortopedi och gynekologi som planeras för operation inom slutenvård''. Man kan ju alltid prova! Även akutmottagningen sökte personal såg jag. Så i princip alla de avdelningar jag tänkt söka till hittade jag på jobb.sll.se. Vilken lyx man har efter att ha utbildat sig med denna utbildning, ingen stress att inte få jobb inte. Gäller bara att hitta någonstans att trivas. 
 
   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback