Människor

Ibland blir jag så förundrad över hur otrevliga vissa människor kan vara. Allmänt i livet. Vissa bara utstrålar dålig energi eller kan göra ett helt rum kallt.
 
På mina vårdavdelningar träffar man mycket folk varje dag. De är dessutom i många fall sjuka eller mår dåligt pga. genomförd operation. Vissa är sådana som bara är ''åååh, gosgubbe'', som vi uttryckte oss idag, haha. Andra får en att tappa hakan över saker som kommer ut ur deras mun eller hur de beter sig. Finns gånger jag tänkt att ''jag hatar människor'' (i allmänhet), när man stöter på sådana. Kan verkligen känna så ibland. Men idag ringde jag till exempel till kirurgmottagningen för att få hjälp att boka ett återbesök (för en patient) till en läkare som redan var fullbokad. Sköterskan som svarade var så himla glad och hjälpsam, och det smittade verklgien av sig. Sådana människor! Sådana som sprider god energi istället för dålig.. Var nere på stan ett tag efter jobbet och köpte tallrikar, en examenspresent från min mamma och pappa. Jättefina från rörstrand blev det och lite annat fint också. Hur som helst, vid ett tillfälle på stan skulle jag gå förbi på ett ställe som kanske var tre personer stort, där stod en tjej och en kille och pratade. Helt ivägen. Jag skulle gå förbi på tjejens sida och en normalt funtad jävla person flyttar väl på sig och sin fula gigantiska rosa väska men nej, inte hon. Hon såg mig komma och hon flyttade sig inte en mm. Jag blev så irriterad att jag struntade i det och gick in i väskan och förbi. Dumma dumma människa. Ett par sekunder efter händelsen förväntade jag mig halft att hon typ skulle bli skitsur och komma och sticka ner mig med en kniv eller något, hahahaha. Så typiskt mig. Men jag överlevde. 
 
Vad hemskt att vara en sådan människa som suger energi ur ett rum när man går in i den. Som gör det kallt och får folk att må dåligt bara av blotta närvaron. Då borde man verkligen börja fundera på hur man är och vad man bör ändra på... Men tror det här med energier kan vara väldigt svårt att ändra på iof. Då blir det nog lätt bara falskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback