Dagen innan.

Man får ju helt enkelt skylla sig själv när man börjar plugga på tentan som innefattar allt vi lärt oss på hela utbildningen klockan halv två dagen innan.. Men lite får man skylla på att idioterna till lärare la tentan på samma dag som vi ska lämna in vår c-uppsats. Tack. Sen kan jag väl få skylla lite på att livet drastiskt förändrades för bara en och en halv månad sedan, och att jag fortfarande försöker anpassa mig.. Och jag förbannar mig själv för att jag inte, efter flytten, har bättre ordning på mina saker. För nu såhär dagen innan tentan skulle det underlätta om man hittade instuderingspapperna till läkemedelsberäkningen så att jag slapp springa runt som en galning och leta och bli ännu mer stressad. Jag tror jag får satsa på omtentan istället. Vem fan lägger en tenta på hela utbildningen på samma dag som c-uppsatsen ska in? Vill de inte att vi ska klara den? Man börjar ju undra. Orkar knappt ha tenta-ångest för det mår man ju bara dåligt av. Som jag skrev på instagram för ett par månader sedan inför en stor tenta så borde tentaångest vara en diagnos. Fy så dåligt man kan må. Men nu har jag bestämt att det går som det går. Får antingen lita på kunskaperna jag har lärt mig, eller satsa på att plugga mer inför omtentan. Jävla lärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback