Mars

Jo men för att komma sisådär tio år efter senaste inlägget så var ambulanspasset helt underbart. Mycket variation i larmen och trevliga ambulansförare att åka med. Extasen och adrenalinet som infann sig vid utryckningarna med blåljus var närmast beroendeframkallande. Så till pass att jag gick och bytte min nästkommande valbara kurs, som egentligen skulle vara en cancerkurs, till en akut-kurs med ännu mer ambulans-praktik!!! Inte bara för ambulanspraktiken kanske, akutsjukvård är det roligaste vi läst hittills och jag skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba med det sen, så jag vill gärna få mer kunskap inom ämnet! Så nu väntar alltså ytterligare två dagar på ambulansen, dock i tumba denna gång (förra gången var på Söder, det var ju så härligt att åka blåljus mitt i stan och alla flyttade sig!!!) vilket är lite kul eftersom vi förmodligen kommer skjutsa folk till Södertälje sjukhus då, spännande att se hur det funkar och ser ut på akuten här.
 
Spenderade även en vecka på akuten i Huddinge nyligen, där jag trivdes bra. De tyckte jag skulle komma och jobba i sommar, alternativt efter skolan är slut, och jag skulle abslut kunna tänka mig det. Vill dock i första hand jobba närmare så man slipper den eviga jävla resvägen och dödssena kvällar/tidiga mornar. Man spar ju lite tid på att bo granne med sjukhuset här iaf. Hur som helst ska jag tillbaka en vecka dit nu denna nästa valbara akutkurs, samt en vecka på uppvaket på Huddinge. Ser fram emot den kursen!!! Innan det är det dock två dödsveckor som väntar, med läkemedelsberäkningstenta på torsdag, akutomvårdadssalstenta på onsdag nästa vecka och tentainlämning söndag nästa vecka. Ser inte ljust ut just nu.
 
Som vanligt blir det bara massa skola här på bloggen.. För övrigt så har vi i helgen haft en mysig fika med Sara som är på besök hemma, nästa helg väntar pappas födelsedag och en tapaskväll med tjejerna, helgen efter tänker jag stänga in mig och skriva tenta, sen kan vi ju säga att det är dags för min födelsedag och sen rätt vad det är så är det juni och vi ska åka till Grekland!! Sen blir det jobb på provtagningen i sommar. Jag längtar efter att få sticka!! Sjukligt hur glad man kan bli av att få sätta en nål i någons arm, och hur man kan tycka det är så kul. Det är ju fan inte friskt. Vad gör de med oss på utbildningen?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback