Uppdatering.

Imorgon börjar skolan och rutinerna! Äntligen! Hur härligt det än är med sommarlov, sovmornar och ledigt så är det ju faktiskt egentligen inte ett dugg kul när typ alla andra jobbar. Tre dagar i skolan väntar och sedan drar pratiken igång om en vecka! Här sitter vi inte och latar oss inte ... Ska praktisera på Kringlans vårdcentrum, en vårdcentral i Södertälje. Lyckan över att slippa pendla! Kvarts promenad varje morgon blir det istället, kan ju inte bli mer perfekt. Har även gått och skaffat mig extrajobb på provtagnignen, dit man går och lämnar blodprov och andra prov. Vi får se hur mycket jag hinner jobba i höst i och med skolan och 13 veckors praktik, men det ska bli otroligt kul och lärorikt! Och lite läskigt. De har tydligen 50-250 personer varje dag som kommer för att lämna blodprov. Eftersom jag tycker den sjukvårdstekniska biten med prover och liknande är roligare än omvårdnadsbiten inom sjuksköterskeyrket så är det ju helt perfekt att jobba där, jag har tänkt tanken förut men inte trott att det fanns möjlighet. Där vill väl alla jobba, tänkte jag. Men sedäääär nu ere plötsligt JAG som ska det.
 
Min mobil har förövrigt börjat strejka och vägrar vara på när den inte sitter i laddaren, så jag ska åka till elgiganten och lämna in den nu. Dumma nya bajsmobil. Den har verkligen fått fnatt. Tröttsamt. Ska iväg en sväng och kolla lite möbler/inredning också, sen träna, och förbereda lite inför imorgon. Skola! Jag ser inte fram emot att gå upp klockan sju men det ska bli roligt och intressant ändå. Träffa lite klasskompisar, även om de flesta av mina vänner kom i en annan grupp så vi inte kommer ses på hela terminen.
 
Har dessutom ett nytt mål i vikt, minus 8 kg till april. Målet är satt tillsammans med en vän, som också ska gå ner 8 kg till april. Heja oss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback