Början på praktiken.

 
Jahaja hörrni. Första praktikdagen i måndags gick bra. Kringlans Vårdcentral är en liten vårdcentral, mysigt lugnt och med snälla människor. Att det är litet har ju sina nackdelar då det heller då inte finns så mycket att göra hela tiden. Min handledare är iallafall en härlig tjej och är lika gammal som mig. Att det inte är full rulle hela tiden har ju även sina fördelar såklart, då det finns tid för henne att förklara det vi gör, låta mig göra och prova osv. Det är annat än på sjukhuset där allt oftast är mycket stressigare.
 
Jag har gjort fler såromläggningar på två dagar än jag gjort under hela utbildningen typ, och jag har även tagit bort mina första stygn och mina första agraffer (häftstiftsstygn)! Allt nytt som man inte gjort förut är roligt att göra.
 
I tisdags blev jag dock sjuk i en jävligt sketen förkylning som dessutom satte sig i ögonen så jag var säker på att jag hade fått ögoninflammation. Vi ska bara praktisera fyra dagar i veckan, så jag tog min pluggdag igår och hoppades att det värsta skulle gå över. Det blev lite bättre men när jag vaknade imorse värkte mina ögon och ögonglober, så jag kunde inte gå idag heller. Ibland hatar jag mina ögon alltså. Hoppas verkligen att jag kan gå imorgon. Inte så ofta förkylningen sätter sig i ögonen, vilket jag är glad över för jag har ju linser dessutom vilket gör det hela ännu bökigare.. men denna gång har det gjort det tydligen. Med september kom förkylningarna.
 
Ber en liten stilla bön att jag ska vara bra i ögonen på lördag iallafall eftersom jag betalat 350 kronor för sittning med skolan. Det skulle ju vara tråkigt att missa.
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback