18 september!

Hej! Min stilla bön blev besvarad och jag mådde lite bättre över helgen. Gick med mina bästa klasskompisar hem till Sandra på en fördrink och sen vidare till Karolinska Institutet i Solna för sittning och fest!! Alltså det var så kul och bra!! Jag har bara varit på den lilla sittningen som vi hade på vårt kollo första terminen, och nu var vi väl ungefär 100 pers från Karolinskas alla utbildningar och terminer.. Läkare, sjukgymnaster, osv. Om man aldrig varit på en sittning är det svårt att förstå hur det är, det är verkligen noll fokus på maten och 100 % fokus på underhållning, skålar, sånger, tal, och att lära känna sina bordsgrannar. Mellan allt detta kanske man har tur att hinna med maten om man slänger i sig.
 
Min kropp blev arg när jag drack i lördags så nu har min förkylning brytit ut igen med svullen hals denna gång.. Så jag har tagit min studiedag idag och ska ligga hemma och dricka te och äta soppa, halstabeletter och allt vad man kan göra för att bli frisk?? Inget av det där gör väl en frisk men det är skönt för stunden. Åååh vad tröttsamma förkylningar är. Det låter så harmlöst men man känner sig som en en död padda i huvudet. Snoret vägrar sluta rinna, eller så är det just det det gör: täppet igen hela näsan och hela huvudet. Konstant lock för öronen och huvudvärk. JIPPIIII.
 
Men för att övergå till goda nyheter så ringde min doktor igår. Jag har ju haft problem med att jag tappat hår, vilket visade sig vara B12-vitamin-brist. Låg nere på 140 pmol medans man borde ligga 250-650. Och absolut inte under 150. Sen började jag käka B12tabletter, fyra om dagen och har gjort det någon månad nu. Doktorn meddelade att jag nu låg på 900 pmol!! Det har alltså stigit från 140 till 900 med tabletterna vilket är jättebra! Då har jag inga problem med att ta upp B12 i magen, jag slipper göra en gastroskopi och jag slipper få B12sprutor istället, TACK!! Sprutor är inte det bästa jag veeeet så att säga.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback