Kommit halvvägs utan att fatta vad som hände

Heeeej döda bloggen! Sommarlovet började ju för ett par veckor sedan men först igår fick jag reda på att jag klarade sista tentan för termin 3, så nu kan jag vara stolt och nöjd med att jag har införskaffat mig 90 högskolepoäng utan en endaste omtenta. Tre paktiker, en jävla massa tentaångest, arton kilo handsprit, nya vänner och en helt ny värld. Blir lite sentimental mest för att jag inte riktigt vet om jag kommer fortsätta efter sommaren, jag vet inte om det här är min grej. Men det känns verkligen hemskt rent ut sagt att kasta så mycket kunskap som man fått åt skogen. Jag gillar känslan av att kunna lite extra om något som inte de flesta kan. Om jag bara visste vad jag ville göra i framtiden och utbilda mig inom det.. För jag vet att att jobba inom vården inte är min grej, jag känner ju det. Jag vet inte om det kan bli min grej. Jag vet inte vad som är min grej eller hur jag ska ta reda på det. Det är läskigt mycket ansvar inom sjuksköterskeyrket, ett stressigt och pressat arbete och otroligt många beslut på bekostnaden av andras hälsa och det är SÅ lätt att göra misstag. Just detta är väl visserligen inte varför jag tvekar, men ändå. Jag brinner inte för detta, men jag gillar som sagt att ha extra kunskap om något, speciellt något som är så viktigt i livet som kroppen, hälsa, sjudomar och sådant. Jag känner bara inte att jag är på rätt ställe när vi har praktik, men det finns så mååånga områden att jobba inom när det gället detta yrke, säger alla, men jag vet inte. Detta ska jag alltså fundera ut till slutet av sommaren, fortsätta eller inte fortsätta? Jag är så förbaskat trött på att plugga just nu. Fy faan! Och jag är dessutom livrädd för examensarbetet i sista terminen. Om jag fortsätter har vi praktik på psyk och på vårdcentral nästa termin. Det känns jättekonstigt att alla mina vänner ska gå ut på praktik där men kanske inte jag. Det har ju gått så bra hittills, men det känns som att jag gått igenom utbildningen och tänkt att jag kanske ska hoppa av nu, eller nu, jag bestämmer efter den terminen, osv. Nu har jag gått halva utbildningen, fan vad tiden gått fort!! Och jag vet fortfarande inte. Jag vill nog helst ha ett jobb någonstans att jobba med samtidigt som jag funderar ut vad jag ska utbilda mig till. Men samtidigt känns det galet att hoppa av denna utbildning med alla dessa tentor och praktiker jag kämpat för, allt jag lärt mig, efter halva.
 
 
 
 
  
  
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tre terminer senare ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback