130411

Hej mina vänner! Dagarna går så fort med praktik. Nu är det snart helg igen och det återstår 6 praktikpass på I52 studentenheten. Jag trodde att jag bara tyckte det var skönt att det är över, men nu när jag skrev det kändes det tråkigt och ledsamt. Framför allt eftersom vi 15 studenter där på avdelningen och mest av allt mitt vårdlag på fem studenter har blivit som en liten familj. Blir ju inte ritkigt samma sak i skolan.. Vi ska iaf ha en liten get-together i helgen på lördag, då vi ska äta middag och vidare till en kareokebar!!! Haha. Sen veckan efter är det back to school direkt och full rulle, föreläsningar dagarna i enda och tenta efter en vecka, Karolinska-style.
 
Examinationen på att sätta sond, urinkateter och PVK hade jag ju i tisdags också. Man blev lottad till två av dem och jag fick sätta sond och PVK medans en, visserligen trevlig, sjuksköterska stod och inspekterade mig så jag höll på att skita på mig. Haha, fy, de där examinationerna är inte nådiga! Det är så pressat, och man måste komma ihåg alltalltallt som är viktigt, info till patienten, massa moment som att säga att man måste ha bra kroppshållning och lyse, vad man ska dokumentera sen, att man ska märka med dittan och dattan, att jobba hygieniskt, osv osv i all oändlighet. Det är liksom inte jag-kan-sticka-in-en-nål-i-en-arm-så-därför-kan-jag-det-här-godkänd. Resultatet kommer nästa vecka iaf.
 
Fick iaf hjälp att plugga inför examinantionen av Jesper, i utbyte mot lite massage ;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback