Här är jag igen.

Döda bloggen! Behövs kanske en förändring här för att intresset ska uppstå igen.. Det är ju trots allt så kul att kolla tillbaka vad man skrivit. Jag hade tänkt skriva lite om praktiken som tog slut, men jag minns inte vad jag skulle skriva exakt. Att det var lärorika veckor kanske, även om sista dagen var en lycklig dag. Haha. Jag vet iaf att jag inte vill jobba på ett äldreboende. Men det var så kul att utöva medicinsk teknik såsom sprutor, mäta blodsocker, ta blodprov osv. Blev också förvånad över hur fäst man blev vid de söta små damerna och herrarna .. Några trevligare och chamrigare än andra, men ändå. Kikar lite på dem från tåget när jag åker till skolan och undrar vart i dagsrutinerna de är just då. Hehehe. Det har blivit lite lugnare i skolan nu efter praktikperioden vilket är sjukt skönt! Nu är det inte länge kvar till jul, känner att jag mår bra just nu. Hoppas att det håller i sig. Jag älskar julen, och nu är det dessutom vitt ute. Kaos, visserligen, men vitt. Mitt humör stiger av snön, jag blir deprimerad av grått-trist-regn. Snö är så mysigt, jag satt inne i onsdags och torsdags och pluggade då det var som värst. Förstod inte riktigt what all the fuss was about, det såg ju inte SÅ stormigt ut även om det snöade och blåste lite. Men man såg ju på facebook att tåg var inställda, sena, trafikkaos, begravda bilar och massa sånt. Så jag var ju lagom orolig idag när jag skulle ha tenta klockan nio, ute i tid med tåget klockan 07.42 som gick prick i tid och kom även fram prick i tid. Det resulterade i en del tid över innan tentan så den stunden ägnade jag åt att äta frukost på Waynes och plugga. Tentan som var om folkhälsa var klurig, vilket alla höll med om.. Hoppas vi får svar snabbt, att vänta på tentasvar i flera  veckor är ju plågeri. Vi hade en jobbig essä i slutat av praktiken som var typ det värsta hittills för mig, det var svårt då vi inte skrivit en essän innan och man skulle använda sig av teorier och frågeformuleringar och undersöka och allt sånt är är ju bara blaj för mig. Men jag är riktigt glad att jag fick reda på för några dagar sedan att jag klarade den. Jag trodde verkligen inte det, jag trodde inte att jag hade gjort rätt, men det tyckte tydligen dem. Så sjukt skönt. Blir så glad när det går bra. En sista tenta kvar denna termin, om jag har förstått det hela rätt. Plus examination i medicinsk teknik. Det ska nog gå bra. Och i helgen var vi i Gbg också. Det var mysigt, de hade ingen snö dock, så det kändes lite vemodigt när vi lämnade vårt fina winter wonderland och åkte ner dit för att gå på julmarknad på första december. Men Liseberg hade iaf fakesnö, och sjuk mycket lampor och ljus. Det var fint det. När vi åkte hem fick vi känna på det där med tågförseningar också, men vi överlevde, vi hade fika. Hähä. Var och tränade med Felicia idag i Friskis nya lokaler, som jag gillar faktiskt. Det känns bra att de bytt lokaler, då blir det en liten nystart och ny energi. Det är bra där! Satt iaf på träningscykeln med Filip och Fredriks podcast i öronen och skrattade för mig själv, folk måste trott att jag var lite konstig, haha. Men de är roliga. Nu ska jag lägga mig i ett bad. Det ska bli jäkla skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback