Sommaren är kort, det mesta regnar bort

Hmmmmm, nu har de flesta börjat jobba igen och sommaren är så gott som slut känns det om. För vädret SUGER, det regnar och är mulet. Jag som hade planerat att sola och bli brun. Jag vill tillbaka till Öland, där var det åtminstone okej väder vilket är mer än man kan säga om hur det varit här hela sommaren. Tror aldrig jag varit med om en sommar med så dåligt väder. Öland var jättebra och mysigt förresten, hur bra som helst. Vi bestämde oss dock för att åka hem en dag tidigare för att slippa gå upp och städa tidigt på söndag morgon, slippa trafiken då alla ska hem och så att våra föräldrar som började jobba i måndags skulle få en dag hemma innan de började. Så vi förlorade liksom en hel dag där på Öland, lite tråkigt.. Men jag är mer än nöjd med veckan ändå! Även om den gick väldigt fort. Men underbart att åka till min fina pojkvän i söndags och kramas efter en vecka..
 
I måndags var det kalas ute i Nykvarn och igår var jag förbi på jobbet för att hämta bilnyklarna av mamma. PML jobbar med att fixa ett ventilationsrum på taket på jobbet och har gjort det i typ hundra år, nu har Jesper börjat jobba på PML, så igår hängde han på mitt jobb! Eller ja, mitt extrajobb nu för tiden. Så jag sa hej till honom, och när jag hade hängt med mamma ett tag och träffat lite barn och personal så åkte jag till stan och shoppade för glatta livet. Senare åkte jag och Sara till Moraberg så att hon kunde köpa en massa saker som hon behöver då hon åker till Göteborg på lördag och ska flytta in i sin egna lägenhet. Kan inte vänta tills jag får komma dit och hälsa på!
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback