Do you feel the same? Or am i only dreaming..

Ja herregud, man märkte verkligen här på bloggen när Anatomi och fysiologi-kursen började. Första chocken har lagt sig, man har börjat förstå upplägget och så. Och jag skulle väl vilja påstå att jag ligger efter, haha. Jag har så svårt att sätta mig att läsa långa kaptitel om relativt oförståeliga saker när jag kommer hem ifrån skolan och är trött, och det är så liten tid att lära in någonting innan nästa moment börjar. Hittills har vi läst om cellen, nervsystemet och cirkulation, alla är väldigt omfattande, samt att vi håller på med anatomisk terminologi. Många många och åter fler namn på latinska. Hittills har jag gillat cirkulation bäst, tror det är för att jag känner att jag fattar mest där! ^^ Nervsystemet är ... galet. Jag ska försöka ta igen så mycket som möjligt på fredag, då vi har en hel självstudiedag, och i helgen. Kämpaaaaaa! Har en känsla av att dessa ca. 6 veckor kvar av kursen kommer gå fort. Snart tenta!! Senast imorgon ska vi få tillbaka tentaresultatet ifrån den sista hemtentan i förra kursen också, så då får man reda på ifall man klarat den. Håller tummarna stenhårt alltså..

 

Förutom skola har det varit filmkväll hemma hos Dan, mysig drinkkväll hos Elin för att fira hennes födelsedag, söndagsmiddag och big brother i vanlig ordning hos Jesper med Rasmus och Jessica, och igår var det hockey. Vi bettade. Hockey blir så mycket mer spännande när man gör det!! Igår var jag också förbi på jobbet en sväng för att hämta en sak av mamma, där träffade jag alla baarnen och de fick känna på min tunga väska med skolböcker och ramlade bokstavligen ihop under den hahaha. Lät ett barn känna hur tung den var och rätt som det var ville alla (borde jag fattat..) känna, och därmed hade jag alltså alla barnens baciller på min väska.. Hahaha. Jaja.. :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback