New york, new york.

En dag hade Sara på sig att visa mig Manhattan. Världens underbaraste och mest klockrena dag. Känslan i kroppen av att stå på Top of the rock och mitt på Time square. Gå i Central park som man sett så många gånger på film, åka båt i solnedgången och se Frihetsgudinnan. Äta på ett mysigt fik i Soho och allt annat vi gjorde. Grymt. Hela dagen känns som en dröm. Att vi hann med allt jag verkligen ville se och allt klaffade så bra på 12 timmar.

Och vi åkte karusell och picknickade i Central park, träffade flirtande poliser, pratglada ordningsvakter och söta servitörer, blev intervjuade och filmade av danskar och träffade svenska killar på Time square, såg en gayfestival, gick genom Little Italy och China town på kvällen, lyssnde på John Lennon-covers vid hans minnesplats, besökte Starbucks ett antal gånger under dagen, träffade en amerikan med rötter i sverige som kunde lite svenska och kände Gessle, kutade som galningar från en båt till en annan på Staten island för att få bra platser, såg oss själva på en gigantisk Forever21reklam mitt på Time square. 

Och massa mer. Perfekt dag.





 











 









 



 



 





 



 



 









 









 

 

 











 

 



 









 

 





 

Kommentarer
Postat av: Guiden ;)

...ta kort med random people vid LO VE skylten för nått projekt/välgörenhet (eller vad tusan det va haha), spela in "Go to Times Square and get blinded by the lights" för resegrejsimojsföretaget :D ja, heelt sick vad vi han med nu när du radade upp det! Det var definitivt en av mina bästa dagar i city också! Glad att det va med dig :). Helt K l o c k r e n dag i världens bästa stad! <3

(superbraiga bilder!!!)

2011-01-18 @ 18:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback