Imorgon vet jag svaret på alla frågor

Haha. Imorse tänkte jag att ''jag lär ju vara nervös när jag ska somna kvällen innan operationen''. Och någon timme senare går det upp för mig att den dagen är ju fan idag. Imorgon är det torsdag 14/10. Operationen är ju en lätt, vanlig operation men det är ändå en big deal för mig. Det jag mest oroar mig för när jag tänker på det hela är droppet. Nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma hem förresten, så ska vi ner och lämna blodprov. Det känns som jag gör sånt varje dag nu för tiden, men inte blir det lättare för det. Herregud.. Näe fy, när jag tänker på att jag ska till sjukhuset klockan åtta imorgon, få sätta på mig deras sjukt snygga långa skjorta med tillhörande långa strumpor, lägga mig i sängen, på med emblasalva där droppet ska sitta.. vänta vänta på att få en tid för operation, sätta droppet (hjälp), sätta på saker för att kunna hålla koll på hjärtslag osv, få narkossprutan. Haha. När jag tänker på allt det så gör det lite ont i magen faktiskt. Och när jag vaknar då? Hur ska jag kunna slappna av och vila av mig narkosen när jag har dropp i armen? Kommer det göra ont där de skurit? Känns det inuti magen? Kommer jag må illa? Kommer jag få ett enkelrum eller ligga med tre andra?

Haha blä. Men alltså det är ju inte så farligt. Säger vi.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det kommer gå bra! Får du åka hem efter operationen eller ska du ligga kvar över natten? <3

Postat av: Camilla

<3 Sover kvar en natt :-)

2010-10-13 @ 17:55:32
URL: http://camillamariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback