Översvämning

Vi fick översvämning idag. Det började med att pappa knackade på min dörr och sa att det läckte in i rummet utanför mitt (på nedervåningen).. Så han började torka med en trasa. I nästa sekund upptäcker jag att det kommer in i mitt rum också, på golvet under karmen sipprar det in.

Fem minuter senare är det väldigt väldigt mycket vatten som jag, min syster och min pappa står och öser ner i hinkar som vi häller i toaletten. Golvet i mitt rum och i rummet utanför är så gott som täckt med vatten, på de djupaste ställena 5-7 cm.. Alla grejer har vi i panik slängt upp på säng, fåtöljer och soffor.. Mitt rum var täckt med saker över hela golvet så hade inte pappa sett att det läckte in i tid hade allt blivit blött och många saker förstörda.

Till sist avtog regnet och vi kunde ösa utan att det bara kom mer och mer och till sist torka upp allt vatten. Nu måste vi riva upp och byta alla golv. Och kanske även väggarna. En del möbler kan också vara förstörda. Och jag har ingenstans att bo medans golven byts....  Det var riktigt läskigt faktiskt när det bara kom mer och mer vatten in.. Och man visste inte ens när regnet skulle avta.

Detta har aldrig hänt förut så länge vi bott här iallafall, vilket är i 20 år. Det regnade 70 cm på två timmar hörde jag, vilket tydligen är mycket (uppenbarligen eftersom vi får jävla översvämning..), har inte rikigt koll på sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback