Ibland blir man ju lite irriterad.

Jag ställde klockan på elva idag och snoozade till två, hahaha.. längsta snoozningen någonsin. När klockan ringde vid elva kändes det verkligen som att klockan var sju och för ett par sekunder funderade jag på om jag skulle upp och jobba men sen såg jag att klockan var elva och kom på att jag egentligen får sova hur länge jag vill. Men det är ju inget nöje i att vända på dygnet så när klockan blev två så kände jag att jag var tvungen att vakna. Precis då ringde Elin också så då blev jag lite piggare av att prata med henne.

Sen gjorde jag två köttbullemackor, tog min bok och mina mobilhögtalare och gick ut och la mig i min solstol i trädgården. Så otroligt behaglig värme efter Miami och New Jersey. Svensk sommarvärme är bäst. Dock var det lite svårt att koncentrera sig på att läsa när grannungarna skrek, grät och bråkade om vartannat. Jag höll på att få ryck ett tag.... Föräldrarna gör ingenting. Barnen är 2 och 4 eller något sånt, och den äldsta ungen babblar, gnäller o skriker hela tiden och lilla ungen gråter. Ibland gråter hon bara utan anleding men oftast för att storebrorsan bråkar med henne. Och föräldrarna gör som sagt ingenting. Sen satt 4åringen på deras altan och skrek ''WÄ WÄ WÄÄ WÄ WÄÄ WÄÄ WÄÄ WÄÄÄÄ'' i typ tio minuter och jag hade sån sjuk lust att börja skrika WÄ tillbaka eller Håll käften eller säga till föräldrarna att börja ta hand om sina barn och sluta störa grannarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback