Söndag i Åre

Söndagsmorgonen i Åre bestod av städande och vid elva var vi tvungna att var ute ur lägenheten. Då delade vi på oss, några drog och bastade i Holiday club hotells Sauna World och vi andra kollade lite i affärer vid Åre torg och åt sen lunch. Vid ett tog vi bussen till Åre Chokladfabrik. När vi klev av bussen gick vi självklart så jävla fel vilket slutade med att vi fick gå en iskall lång promenad…. Inte vad vi hade väntat oss när vi klädde på oss. Kände inte av benen. Kom in i värmen till sist och det fanns tusen sorters choklad och man fick provsmaka en del. Ganska svårt att bestämma sig! Fanns smaker som chili, hallon, fikon, saffran, pepparkaka, kardemumma och massa fler som jag såklart inte kommer ihåg.. Konstiga smaker som man inte tänker sig kan vara i choklad. När vi tagit bussen tillbaka mötte vi de andra och hämtade våra väskor. Tågresan hem gick fort för att vara 6-7 timmar lång. Vi åt mackor, spelade ett spel som Elin och jag hade köpt tidigare på dagen, löste korsord, lyssnade lite på Pojken som kallades det-ljudbok och sov.

Så skönt att komma iväg och även om jag betalade mycket pengar för att åka på en skid- semester där jag bara åkte två dagar så var det värt varenda öre! En vecka att minnas.


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback