Det är kallt och det knarrar under skorna, och jag längtar till ett varmare land

Haha, det ser ut som jag gör värsta modeposen på första bilden i föregående inlägg. Vilken liten modepingla. Haha åh herregud, i nian hade vi en mentor som var vindögd och helt lost. Ganska skön. När det var jul lärde han oss  en jullåt som gick ''Det är kallt och det knarrar under skorna, och jag längtar till ett varmare land'' och för varje gång han sjöng den där raden klämde han i hårdare och hårdare på ''kallt''. Vilka minnen. Dessutom var det inte tillåtet att säga några ''hårda'' ord på hans lektioner och varje fredag satt vi i en ring och så fick alla berätta hur de mådde.. eller hur det nu var? Rosenborg. Den skolan saknar jag. Till skillnad från Colin.. Sämsta skiten, sämsta eleverna, sämsta huset, sämsta lärarna. Ungefär. Med vissa undantag. Minns även att jag GILLADE skolan i Rosenborg upp till typ sexan. Vad vad jag för barn? Gilla skolan? Va? Men jag minns att vi hade så kul på rasterna, hittade på egna lekar och en som till och med nästan hela skolan började leka. Fartdåren. Och en massa andra. Dessutom skrev jag och Johanna en berättelse om Superfåren. Och jag, Elin och Johanna skulle skriva en berättelse om några ungdomar som åkte iväg på camping i skogen men vi arbetade så mycket med attt rita personerna, bestämma vad de hade för relation till varandra och så att det aldrig blev någon saga. Det blev bara sådär som står på baksidan av en bok. ''Sex ungdomar åker ut i skogen för att campa, men vad lurar i skogen? Och kommer alla att komma hem igen?'' Någonting sånt ungefär Hahaha. Så himla påhittiga. Superfåren blev dock skriven. Älskade Superfår. De var skitsnygga ska ni veta. Även personerna i vår berättelse som aldrig blev av. Dock minns jag inte vad de hette nu.. Elin eller Johanna kanske minns? Fanns det en Jonathan?

Kommentarer
Postat av: Elin

jonathan låter bekant, har för mig att någon hette natta eller något likande jag kommer ihåg att jag stred väldigt hårt för det namnet ;) och kanske jessica?

2010-04-14 @ 20:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback