Ont och bowling.

Ska berätta om senaste dygnet för er nu.

Började med att jag sov jättedåligt natten till idag.. Vid tretiden vaknade jag till och låg och vred mig ett bra tag. Hade en sjuk fruktansvärd värk i magen. Gick inte att ligga på något sätt, det gjorde bara så jävla ont. Var helt spänd och kunde knappt andas på grund av det.. Visste inte vart jag skulle ta vägen. Gick och väckte mamma, för av någon anledning känns det ju alltid bättre. Hon visste inte vad hon skulle ta sig till och tyckte det var riktigt jobbigt att se mig ha så ont. Skulle vi ringa doktorn?? Jag la mig och försökte sova men gick inte att slappna av eller andas ordentligt, eller ligga still heller för den delen så det var ganska omöjligt. Försökte allt, räkna får och lekte ''ett två tre fyr fem sex pip åtta'' ni vet med mig själv. Gick igenom sjuans gångertabell för den hade jag tydligen glömt bort. Hur mycket jag än försökte gick smärtan inte att tänka bort. Mamma kom ner igen för hon kunde inte sova när hon visste att jag låg och hade ont. Efter timmars förtvivlan, sittandes i sängen o stående o i alla möjliga ställningar (funderade ärligt på att ställa mig på huvudet till och med haha!), vilket inte funderade alls, så kom mamma på att vi kanske kunde ta en sådan där vetekudde som man värmer i micron. Självklart hittade hon inte den.. Men min fina mamma fortsatte leta mitt i natten tills hon hittade den. La mig med den på magen och det kändes lite bättre, så låg jag o såg på tv tills jag somnade..

Jäklar vilken natt alltså. Är livrädd att det ska komma inatt igen.. Mammas teorier är njursten.. eller magkatarr. Vad det än är hoppas jag att det inte kommer tillbaka. Men ska förmodligen till doktorn och kolla upp, göra ett ultraljud kanske så att man kan få medicin ifall det nu skulle vara tex. njursten.

På morgonen vaknade jag iaf av att det ringde från jobbet. Jag skulle redan jobba så jag orkade inte svara. Visste inte om jag skulle palla jobba heller, till fem! Hade ju inte fått mycket sömn.. Men eftersom det var jättemånga borta o ganksa krisigt så ställde jag upp. Fast till två bara.. Pga. lite sömn har jag haft huvudvärk precis hela dagen. Typiskt nog har det varit extra många gråtiga barn idag och tydligen skulle alla stå precis vid mig och mitt huvud och gråta i mitt öra, kändes det som......

Var planer på bowling, fick jag reda på senare, så efter fyra migräntabletter mådde jag faktiskt helt okej. Så åkte upp och käkade med Emil, Thim och Sofie på Heron. 20.00 hade vi bokat bana, körde lagvis jag och Emil mot Sofie och Thim. Blev jämt med en vinst var :D .. Trevlig kväll. Ska sova när som helst, väckerklockan är satt på 04.45. Sjuk tid, så tidigt har jag nog aldrig haft den förut. Usch mår illa när jag tänker på att jag ska upp då.

















Kommentarer
Postat av: Anonym

det kan ha nåt med cystor att göra också när man har så ont i magen kan vara en spruken cysta ...

2009-09-17 @ 18:47:34
Postat av: Camilla

Aaa, fast isåfall skulle det nog inte gått över efter natten.. Eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback