Happily ever after

Lördag. Gjorde iordning mig för fest, vi skulle på min kusin Jenny och hennes sambo Fredriks 30årsfest ute i Nykvarn. Runt halvfyra kom vi dit. Möttes av Fredriks pappa: ''Det har blivit ändrade planer.. Kör 80 meter fram och sväng in vid det röda huset till en gul byggnad med torn'' . ''De ska gifta sig!!!'' ropade jag i bilen. Och så var det, jag blev så himla glad. Hade inte riktigt tänkt den tanken faktiskt. Förrän jag hörde ''ändrade planer''. Så vi åkte dit, gick in i kyrkan och satte oss, jag kände mig helt extas och gråtfärdig. Var så glad för deras skull och även om man har tänkt att de ska gifta sig någon gång kanske så var det inte aktuellt i mina tankar iaf. Så kom musiken och de kom gående, så otroligt fina och Jenny hade världens finaste klänning. Och den finaste lilla gravida runda magen. Perfekt. Det var nästan overkligt, eftersom Jenny är en av oss kusiner ser man delvis henne fortfarande som ett ''barn'' eftersom det alltid varit vi som är barnen, men hon är 30 år nu, med barn, hundar, katter, familj, hus, bil och hela rubbet. Och även gift nu dessutom! Förutom mina föräldrars bröllop (som faktiskt också var ett överraskningsbröllop) då jag var ca 4 år så har jag nog aldrig varit på bröllop? Det var så underbart och fint iaf. Kunde inte ens sjunga för jag kände mig så uppe i varv och med tårar i ögonen. Försökte så gott det gick.

Vilmer hade de finaste kläderna och med en liten ros vid bröstet. Allt som fattades var Sara. Hon skulle varit där och gråtit glädjetårar med mig på näst första raden och sedan festat loss med mig på kvällen. Som det vart nu så hade jag inte tänkt köra, vi skulle ta taxi, men jag kände inte riktigt att det var nödvändigt att dricka någon alkohol, drack några klunkar champange vid sextiden och körde sedan hem vid tolv ungefär. Hur som helst, efter böllopet åkte vi till stället där festen skulle hållas, dvs deras 30års- OCH nu även bröllopsfest. Vidbynäs (?) tror jag det hette och det var ett jättefräscht ställe med två våningar och en massa mysiga rum. Först hade vi ''tipspromenad'' utan promenaden, vi satt i grupper och skulle lösa frågor om bröllopsparet. Visade sig senare att min grupp hade 13 rätt av 15 men missade vinsten (som var en brunch eller fika hos bröllopsparet, fan!) på utslagsfrågan som var riktigt klurig. Maten var buffé; kyckling, potatis och såser m.m. Jättegott och sedan hölls det tre tal. Skäratårtan, fika, dans och sånt bestod resten av kvällen av. Även lite presentöppning och så. Fanns 9 stycken engångskameror, två på varje långbord och en på böllopsparets bord. De användes flitigt under kvällen, de tog alla slut och jag kan inte vänta tills jag får se dem! Lär vara en hel del roliga.

Tack Jenny och Fredrik för att ni var så fina och för en underbar överraskning och dag/kväll. Vet att ni kommer leva lyckliga resten av era liv.

En hel del bilder från dagen:








































Kommentarer
Postat av: Sara

Usch vad blandade känslor att se alla bilder..känns hemskt att jag inte va där :(..samtidigt som jag blir så glad av att se dem. Va fina dem var båda två och jennys klänning va ju super vacker och det ser ut att ha vart en underbar dag..längtar efter att se filmer och fler bilder!



<3

2009-10-20 @ 01:46:52
Postat av: Jenny

Så fina bilder! Hoppas vi kan ses nåt i helgen så kanske jag kan få några bilder av dig. Har ju knappt några själv, det var mest ni andra som tog kort. Kram, kram

2009-10-20 @ 12:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback