Två helger..

Idag är det exakt två veckor kvar till första advent. Det drar ihop sig! Jag har bestämt att denna jul ska jag både gå på julbord och på julmarknad. Allt för att göra julstämningen så hög som möjligt.. Julbords-delen har jag redan diskuterat med min mor, det verkade gå bra. Pappa äter tusen julbord genom jobbet varje år medans jag knappt minns senaste gången, ''Den där gången med farfar'' sa mamma, ''vilket jävla gång'' sa jag. Han har liksom varit död i ett x antal år redan.. och innan det var det väl tio år, så kan väl tänka mig att jag var fem eller något. Minns det iaf inte. Men denna jul är det dags. Julmarknader finns det väl lite varstans, så det ska nog inte bli något problem. Taxinges, till exempel. Ska pynta mitt rum extra mycket också, kanske till och med ta in den lilla minijulgranen som jag hade när jag var liten. Nu fick jag lust och baka lussebullar! Och pepparkakor, detta år ska jag fan ta tag i det där med att sätta glasyr på dem. Jag ska dessutom ha en chokladkalender som jag öppnar precis som man ska och ska äta de äckliga chokladbitarna. Ett sånt där ljus också som man bränner upp lite för varje dag, med 1-24 ni vet fram till julafton. Ska ha ett eget sånt.

Två helger kvar, det är ju inte alls mycket!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Första advent är det julmarknad i Vagnhärad, kom då :)

Postat av: Camilla

Ja, kanske får göra det :-) Är det inte någon julmarknad i Trosa också?

2009-11-15 @ 16:54:37
URL: http://camillamariaa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo, några dagar senare tror jag det är. Brukar inte gå på den, men vi kanske kan göra det :) Den är lite större och mer besökt.

2009-11-15 @ 17:51:52
URL: http://smilingface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback