?!

Är det bara jag som är rädd för svininfluensan???? Jag är fanimig livrädd. Läste tidningen idag och där stod ett dröm- och ett mardrömsscenario. Drömscenariot var att värmen nu ska hålla i sig och viruset trivs bättre i kyla och fukt så då sprids det inte lika mycket. Då slår det istället till på allvar i höst och vid den tiden har vi förmodligen ett vaccin mot det. (förmodligen!)

Mardrömsscenariot däremot, skulle vara om viruset ändå sprider sig nu och då kommer förmodligen 30-40 % (minns inte exakt) av sveriges befolkning vara smittade inom 4-6 veckor. ca 4000 svenskar kommer dö. Ungdomar smittas lättare.

De tror att viruset kommer ha kommit till Sverige inom en vecka!

Jag blir så jävla skraj alltså. Känns som pesten nr 2 eller något. Jag kommer ju tuppa av av rädlsa om jag skulle få feber. Eller någon annan av mina nära och kära. Tänk, om ungefär hälften av alla i Sverige kommer få influensan så kommer det ju förmodligen vara många folk man känner och kanske till och med en själv, och vem som helst av dem kan dö. Fy..


Kommentarer
Postat av: Felicia

i dont wanna die :(

2009-05-02 @ 01:22:17
Postat av: Erco

Dom vill bara sälja tidningar. Det bor 20 miljoner runt om i Mexico city..27 smittade...en dog..

Postat av: Camilla

aa jag har läst lite mer om det nu och blivit lite lugnare. men ändå lite oroligt..

2009-05-03 @ 22:35:03
URL: http://camillamariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback