Mot körkortet

Gick så himla bra idag på körlektionen. Vilket var jättekul! Börjar få bukt på den där dieselbilen nu.. Efteråt gick jag upp till trafikskolan och bokade mina resterande lektioner samt bestämde dag för uppkörning! Mitt mål har varit att ta körkort innan jag fyller 20, och om jag klarar uppkörning + teoriprov så kommer jag det! Det gör mig så himla glad. Även fast det inte skulle varit hela världen om det inte skulle blivit så så är det ändå skönt när man sätter upp mål och sedan klarar det. Vilket jag i och för sig inte vet om jag gör än, men man kan ju hoppas.

Jobbigt bara med all teori. Ligger lite efter med det, tror jag, så nu gäller det att plugga plugga plugga. Man tänker lätt ''Ämen jag har så lång tid på mig så tar det en annan dag''. Och känner verkligen att jag tröttnat. Men nu gäller det.

Jag har ju sån tur också. Verkligen. Jag ska köra upp i mitten av april ungefär. Och från den 1a april så är en kurs om alkohol, trötthet m.m på Gillinge obligatorisk. Så den måste jag göra nu. Men skulle jag varit en halv månad tidigare hade jag inte behövt det. Suck.. ca 500 kr ytterligare att lägga på ta-körkort-räkningen. Typiskt.

Haha alltså fyfan va killarna i Den rätte för Rosing är avundsjuka på Hugo. Det var det enda de tjatade om hela programmet. ''Han är som en igel på Linda''''Vi gör krokben för honom'', ''Han är på Linda hela tiden''. Haha... Det är ju en TÄVLING, fattar de inte det? Så säger de att han är omogen och vill stalja för henne. Men hur mogen är kommentaren ''Vi gör krokben för honon'' på en skala då? Ja herregud :p

Ska snart kika på henne, Linda Rosing alltså, för andra gången ikväll. Nämnligen i Big brother, på tv400. Jag gillar bb.. tycker det borde komma flera nya säsonger av det. Denna som går nu på tv400 med Linda Rosing är ju från 2003.

Just det! Grattis till min bästa Sara som klarade teoriprovet idag!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback