Peder tipsar (omedvetet)

Vi har alltid matkris i vår familj.
Ingen fantasi och jag är väl inte den minst kräsna i världen.

Mamma har frågat hela dagen om mattips
sms:

mamma: mattips? (hundronde gången) (är på affären)
jag: pizza?? (i brist på annat)
mamma: nej.. Kyckling i sötsur sås?
jag: Nej fy... (då kom jag ihåg när jag och Felicia var hos Peder och åt middag mitt i natten. Minns att det var GOTT) Kan vi inte äta fetaostfyllda kycklingfiléer med bacon runt? Och potatissallad.. Och kanske någon beasås till.
mamma: Men jag vet inte hur man gör det. Vet du?
Jag: Ja det kan väl inte vara så svårt. Det ordnar sig.

Problem sooooooolved.
Nu gäller det bara att laga maten..
Och det är ju jag bra på.
Men hur svårt kan det egentligen vara att karva lite i kycklingen, stick in fetaosten, rulla runt baconen och lägga in skiten i ugnen (det måste väl vara där man ska ha det??). Kan ju inte misslyckas.. Peppar peppar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback