Det finns en tjusning

Gå upp tidigt och jobba är ju inte alltid det man vill,
men just nu längtar jag verkligen efter att de ska ringa och be mig jobba.
Längtar efter mina dagsibarn!!!
Tjäna lite pengar är ju inte heller helt fel.

Det är ett himla bra jobb, förskolelärare,
men så mycket mer ansträngande och mer utmattande än folk tror.
''Åh du får betalt för att leka med söta ungar''.
Så tänkte jag också i början.
Men vem har sagt att alla ungar är så underbara och söta?
Och vem har sagt att det är så jävla kul att leka med ungar en hel dag?
Nej, att ha förskolelärare som yrke skulle jag aldrig vilja.
Men att lära känna barn och sen träffa dem då och då, när det behövs hjälp, det är bra.
Lyckan när man kommer in i rummet, när allas ansikten lyser upp och man får en massa kramar.
När man hör att ''Calle'' minsan pratar om dig hela tiden hemma.
Och ''Lisa'' säger att det är HENNES Camilla.
Haha.. aw :D

Så snälla ringa mig snart och be mig komma och jobba!!!!

Men imorn får ni inte ringa, för då ska jag som sagt ha körlektion.
Sedan hem, vila lite, för att sedan åka ner på stan igen.
Fika med Johanna, Felicia och Sara :)

Förresten, va sjukt dyrt det är med körlektioner!!!!
För 45 min ska man betala nästan 500 kr.
En dubbellektion kostar nästan 1000..
Rena rama råååånet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback