Drömläge för LIDL

Hallå hörrni. Jag råkar veta att min kära vän Johanna Ulfsberg är på G med att färga ljusa slingor i detta nu. Och jag sitter spänt och väntar på resultatet ;D Tror det kommer bli skitsnyggt! Är även lite spänd inför imorgon, då jag ska göra samma sak. Ljusa slingor, dvs. Dock hos frisören, inte själv. Får hoppas på att det blir lyckat. Annars är ju alternativen peruk, mössa eller färga över slingorna. Allt låter lika trist. Så jag hoppas det blir bra.

Det luktar helt bränt ute. Man skulle kunna tro att det brunnit i huset bredvid, inte 500 meter härifrån. Det är visserligen rätt nära och det är ju väldigt mycket som brunnit, men ändå. Det luktar skitmycket! Jag stör mig på att de bränt ner vår mataffär som vi brukar handla i. Jävla idioter, nu fick mamma åka till Ellbe istället. Vad tänker ni med?! Tänk om de bränner ner resten av affärerna i Södertälje också. Då har vi ingenstans att handla. De kanske vill svälta oss, tycker de att vi är för tjocka i Södertälje månne? Det står ju i tidningen att det förmodligen är av politiska skäl som de bränt ner alla affärer, pga. nått med irak, och amerikanska varor och skit. Men de sa på nyheterna på tv att de snarare trodde att det var av ekonomiska skäl. Inte för att jag riktigt förstår var det menas, men? Drömläge för LIDL nu förresten. Plötsligt är de den enda kvarvarande mataffären i Weda, istället för en av tre.

En person yttrade denna kommentar förut, ''Ja det är ju inte så konsigt. Det är ju så det blir när vi tar in alla muslimer''. Jag blev ritkigt arg när jag hörde det. Bara för att två,tre, fyra stycken eller hur många de nu är, ägnar sig åt sånt här skit och är helt rubbade i huvudet så kan man ju inte dra alla över en kamm?! Suck... Finns för många rasist-åsikter i den här staden tycker jag. Förstår inte hur folk kan säga att ''de hatar turkar''. Kan man verkligen bo i Södertälje och inte ha några utländska vänner? Det tror jag knappast. Visst kan man hata eller tycka illa om en viss sorts utlänningar som tar sig friheten att göra en massa dumma saker och bete sig dumt. Men sen finns det ju svenskar som gör det också, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha :) synd bara att det inte blev skitsnyggt, vi som höll tummarna och allt.. Men jag kan garantera att ditt hår kommer bli skitsnyggt! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback