Nämen hej

Igår åkte jag som sagt hemifrån runt kvart i åtta och vid kvart i tio ungefär kom jag fram till Gillinge. Då väntade en timmes väntan, men som tur var hittade jag tre kisar som också skulle göra halkbanan som jag började snacka lite med. Fick reda på senare att två av dem också körde med Södertälje trafikskola. När vi sen blev indelade i grupper två och två kom jag med killen från Södertälje. Så det var skönt att man kom med någon som man hade pratat med lite redan! Måste säga att det gjorde rätt mkt, vi garvade en hel del i bilen och det var mkt mer lättsam stämning i kursen än vad jag trodde. Och vår kursledare var jättebra! Roligast måste varit bromsa på asfalt, med däckskrik! Mahah.. Och att lägga i parkeringsbromsen i 80 såklart.

Åkte hem med dessa kisar också, var helt slut då.. Kom hem och då bjöd mormor och morfar på pizza, det satt bra. Sen segade jag mig igenom kvällen och försökte kämpa mig igenom Big brother. Haha.. Däckade efter ett program av två. Just det, innan det var jag ute och övningkörde med pappa också. Fråga mig inte hur jag orkade det.

Och idag började dagen med övnignskörning med trafikskolan. Senare kom jag hem och käkade och sen åkte jag ut med pappa och körde. Har städat sen!! Tro det eller ej. Måste vara första gången på månader. Mamma tyckte mitt rum skulle kunna platsa i Rent hus, har ni sett det programmet? Men nej, det håller jag inte med om. Fast nu har jag ju städat lite iaf, så. Dock inte helt klart. Jag tror aldrig jag har städat klart någon gång på en och samma gång. Städ-suget, so to speak, försvinner helt plötsligt och då är det inge roligt längre.

Haha just det. Idag när vi körde med Niklas, min körskolelärare, så stannade jag för en tant på cykel som kom mot övergångsstället på andra sidan refugen. Vad tror ni händer då? HAHA, två NUNNOR i en bil som kör i motsatt rikning stannar INTE för henne. Haha herre.. De bara gasade på med gasen i botten och körde mitt framför näsan på den gamla tanten som precis stigit av cyklen för att gå över. Som Niklas sa, de kanske har speciella Nunn-regler. Det var en kul syn ska ni veta.

Jag gick lite på stan idag efter trafikskolan också, skulle bara kolla efter en bikiniunderdel men det blev en väska och en tröja istället. Så kan det gå.. Men nu hädanefter ska jag nog ta det lite lugnt med shoppandet.. Något som är trevligt är ju att man ska deklarera nu och jag kommer få tillbaka 1500 kronor. Blev helt förvånad, var säker på att jag skulle få betala en massa. Trevlig överraskning! Men har ingen koll på när det kommer.. ? Det får också bli en trevlig överraskning.

Mitt kort har blivit avmagnetiserat tydligen. Suck.. Så idag fick jag gå in till banken och fixa ett nytt. Kommer om några dagar, så tills dess får jag klara mig med detta cpkort. Skumma var att det gick inte att dra det på Gillinge, men det gick på Vila. Och det gick inte att ta ut pengar i automaten.. Hm. Men ett nytt är iaf påväg. Vad är det egentligen man ska komma emot med för att det ska avmagnetiseras?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback