Torsdag!

Hej, jag ska precis sova.. Tänkte bara skriva några rader först. Denna dag såg ungefär ut som gårdagen: Jobb, stan, hem o se på en massa serier.. Såg till och med Lillian idag också! Stod ute på vår trapp så ser jag henne komma gående! Gick in illa kvickt, haha. Tror hon såg mig, för jag så genom fönstret att hon strirrade in genom vår öppna dörr haha! Spanade efter mig liksom.. Läängtade efter att plåga mig några minuter. Kanske förhöra mig för att se vad jag kommer ihåg av celldelning?

När vi ändå är inne på lärare, så åkte Mahir, min gamla mattelärare från Rosenborg förbi dagiset idag när vi var ute och lekte. Helt plötsligt vinkar någon åt mig inne i en bil... Haha. Ett under att han kommer ihåg mig, var ju ändå evigheter sedan vi hade honom? Minst 4-5 år.. Kommer fortfarande ihåg hans svett droppa ner på bänken som om det var igår. Kommer också ihåg vår andra mattelärares svettlukt.. Hur kommer det sig att alla mattelärare är svettiga? Koncentrerar de sig så mycket när de ska räkna att de blir varma?

Imorgon så är jag ensam på min avdelning på morgonen. Det är jag, 14 barn och hela Nyponet (avdelningen) för oss själva. Nej så är det faktiskt inte för vi ska vara med de andra avdelningarna då. Trodde ni att jag skulle ta hand om 14 barn själv? Vilket helvete.. Det var ju smått kaos idag när vi var två till och med. Och vissa barn som man måste ha koll på lite extra av olika anlednignar är så jävla snabba! På tre sekunder har de fått upp dörren, sprungit genom en lång korridor in i köket och sattit på microvågsungen. Och där sitter jag kvar inne på avdelningen med en annan unge i knät och har knappt hunnit blinka. Haha...

Det är cp hur fäst man blir vid barnen. Så underbara några! Har faktiskt några favvisar ^^, Fast det får ma väl inte när man är dagisfröken, men jag vickar bara så det gör inget. Lovar att jag ska tycka om alla nästan lika mycket om jag någon gång får fast anställning. Men det kommer aldrig hända för jag skulle fan inte palla jobba på dagis. Hellre ica fan! Att underhålla barn är iiiiiingen lek. Eller ja, snarare en ständig lek. En utmattande, tröttsam lek. Lite tradigt blir det i längden också. När man har läst den där boken om Max Kanin tio gånger på tre dagar. Förstår mig inte på barn?  ... När man har läst klart en bok, så säger de 'Igen!' och då när man läser den igen är boken precis lika intressant som den var en minut tidigare. Haha..

Min väckerklocka kommer ringa 05.55 :(

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hard work work :) Jobbar du i helgen också?

Postat av: Camilla

J: Haha nej dagis har inte öppet på helger!:p

2008-09-05 @ 13:54:57
URL: http://camillamariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback