Försent för Edelweiss



Det är sådär när det händer en massa saker så hinner man inte blogga just då och sen efteråt orkar man inte heller för det finns så mycket att berätta. Och det orkar jag verkligen inte göra nu. Men någon gång.. Kanske i övermorgon. Då är det tisdag och jag är bjuden på fest som jag inte kan gå på för dagen efter börjar cambridgeprovet klockan nio. Men blogga kan jag iaf. Kan säga redan nu att det finns många saker som är överskattade. STUDENTEN är inte en av dem sakerna. Man vill bara uppleva dagen om och om igen. Ni som varit med om det vet, och ni som väntar på det: DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅTT GOTT. Jag lovar er att ni inte kan vänta förlänge på den dagen.

Försent för för Edelweiss

Du säger att kärleken aldrig var till för dig
Att du aldrig känt vinden högt över trädtoppen

Säger att den delar sig vid kinden och blir hel igen bakom dig
Och varje moln är trasigt
du räknar allt sorgligt natten lång
och hon du älskade en gång, och kanske älskade dig
Spelar det någon roll?
Nej kanske ingen
kanske allt egentligen

Du säger; har du tändstickor?
Ja tillräckligt om du vill bränna ner Stockholm.
Och har du vin & sprit
så det räcker att få hela fjärden full av sorger
Allt är försent, försent för vin försent för kärlek ren som snö
Inatt finns ingen väg tillbaks

Och du undrar vem som kysser henne nu
Och du undrar vem, vem om inte du
O läpparna du kallar dina
det gör ont att veta men lika ont att undra


Du säger; har du tändstickor?
Ja tillräckligt om du vill bränna ner Stockholm
Och har du vin & sprit så det räcker att få hela fjärden full av sorger
Allt är försent, försent för vin försent för kärlek ren som snö
Inatt finns ingen väg tillbaks
Ingen alls

Försent för edelweiss.
Ingen Alls
Försent för Edelweiss
Ingen Alls
Edelweiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback