Alla hjärtans dag (var en härlig dag.)

Idag är det allahjärtans dag!!! och jag har inte ätit och knappt druckit något på 60 timmar.. Jag har fantasier om att dricka vatten, festis, ramlösa, juice, äppeldricka, cola och i princip allt annat drickbart. Men får nöja mig med en halv tesked vatten var 5e minut.

Så min Alla hjärtans dag har väl bestått av att jag vaknade klockan fem och kunde inte sova mer.. Låg tills mamma vaknade då tog jag pencilinen, sen har jag sovit till och från. Mamma har tjajat hela dagen om att jag måste få in mig vätska vätksa vätska men såfort jag ens tar en liten tesked med vatten så gör magen ont och illamåendet kommer.

Vid 13-tiden fick jag iaf ett sms av Felicia. ''Du har fått en ros, av ''M.M''. Vem fan är det?''. Whaaat? Vi har ju så i vår skola att man kan beställa rosor till folk hos en klass. Så hade iaf någon köpt en till mig. Men vem det är är ett mysterium. Kom på en som har initialerna M.M men.. Hoppas inte att det är han. Varför? Kul att få en ros men den kunde ju skrivit sitt namn. Så Felicia kom iaf förbi med den efter skolan, den var nästan en meter lång och jättefin.

Sen lite senare kom mamma hem från affären med en ros och en lott. Jag vinner aldrig på lotter, men rosen var fin. Fast mer än dubbelt så liten som den andra. Men jag som älskar geléhjärtan hade ju velat äta det idag men icke!!! Det första jag ska göra när jag blir frisk är att dricka en jäävla massa vatten och njuta av det, och sen ska jag äta geléhjärtan. Fast egentligen borde jag nog få i mig lite skaplig mat först.. Hehe. Jag längtar efter jordgubbskräm.

Mamma har hämtat upp mer pencilin idag och den här nya smakar inte alls lika äckligt som den förra men det är väldigt stark.. Asjobbigt för halsen. Men den luktar choklad och eftersmaken är också choklad. Med ett inslag av cintron.. Så nu vet ni det ;)

Eftersom det är Alla hjärtans dag så tänker jag skriva en hälsning till alla nära och kära. Tack för att ni finns och för att ni är så fina. Ni vet nog vilka ni är, annars vore det ju sorgligt. Och mest och speciellt mamma, vad skulle jag göra utan henne? Det är i sånna här situationer man inser hur mycket man behöver sina föräldrar.

Nu ska jag gå och dricka en stort glas iskallt vatten... (noooooot)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback