Lördag

Jag är så arg på mig själv för att jag är ett cp som inte fattar att man måste plugga för att klara ett prov :) Gårdagen började någolunda segt. Jag vaknade vid 12 och mellan den tidpunkten och 18.00 gjorde jag inte mkt mer än att glo på tv och äta lite. Jag kände pressen inför att kvällen skulle se likadan ut. Johanna hade ju föreslagit Olearys tidigare i veckan men jag kände inte att jag ville lägga ner pengar på inträde och sprit när vi skulle ut på onsdag sedan också. Men nu var jag så pass depserat att jag ville bara göra något! Kände mig kontstigt nog skitglad och pepp, då kan man ju inte sitta hemma!!

Så vi grillade här hemma och sedan åkte jag och Johanna ner på stan och träffade Sofie och Sara en liten liten kortis. Sen drog de till bussen och vi väntade utanför Olearys på skjuts samtidigt som vi beundrade fiskarna och allt skräp i vattnet. Sjöng och dansade gjorde vi lite också. Konstiga dialekter försökte vi oss även på. Ja, vi var pepp helt enkelt. Sen kom äntligen Victor och Anders och hämtade oss. Vi åkte till Martin där vi spelade ett sällskapsspel. Jag och Johanna utgjorde ett team och vi lyckades faktiskt rätt bra men sen gickdet käpprätt åt helvete.

Vid 12tiden gick vi ner till Olearys Vi backade nästan baklänges när vi såg kön. Kände hur hopplösheten sköljde över oss. Haha, men vi ställde oss i den lite mindre VIPkön, och det tog inte många minter innan vi kom in. Det är lite roligt ibland när VIPkön nästan är längre än den riktiga. Vi hade ett sånt flyt, för när vi kom in släppte de in sisådär tre personer till, sen sattes en lapp upp med ''Fullsatt''. Vi andades ut, betalade och gick in. Det var så jävla varmt så jag visste knappt var jag skulle ta vägen, jag drack konstant vatten för att inte svimma och ja jisses.. Det var SMOCKAT. På vägen dit pratade vi om möjligheten att det skulle va lite folk, att tänk om det blir skittrist. Det var INTE lite folk. Det var mer folk än det någonsin varit på TK eller Stanleys tror jag nog. Och så jävla varmt, fan värre än en bastu. 

Efter två timmars bastu gick vi ut, det var en lättnad. Satt där en stund och socialade eller egentligen halvsov, haha. Sen började jag, David och Daniel att gå hemmåt. Kvällens äventyr fan. När vi går på den upplysta stigen som går längst kanten av Kusens Backe så ''såg'' Daniel skinheads längre fram. Jag såg däremot ett par som gick hand i hand men jag ville vara på den säkra sidan så när de sa att vi skulle gå en annan väg, en genväg, gick jag med på det. Det var Blair Witch projekt blandat med alla möjliga skräckfilmer. De skrämde upp mig så jag höll på att kissa på mig fan, hahaha. Det var nästan roligast på hela kvällen. Vi gick där inne och tröck nära varandra och hade det inte varit för min mobillampa hade vi antagligen hamnat mitt i skogen. Jag kan ju vara glad att det inte kom någon/något läskigt för med mina skor skulle jag inte kommit långt, skulle väl ''sprungit'' två steg, ramlat, vrickat foten, blivit våldtagen och dödad, medans daniel och david hade sprungit iväg i tron om att jag var bakom dem hela tiden. hahaha.

Haha, när vi kom ut ur skogen kom Björn, Erco och Sofie åkandes. Och klockan var bara barnet, haha, så åkte jag med till Hölö hem till Björn och vi drack något som gav mig hemska flashbacks till min halsflussmedicin, hälsade på Åke och beundrade Mona Salin. En viss mr var lite drunk så det tog en timme för oss att gå hem, haha. Jag var sååååå trött men fick endast sova tre timmar för sen skulle Björn jobba så jag och Sofie åkte med honom in till Södertälje. Skönt att slippa den hemska tusen-timmars bussresan. Jag gick och laa mig när jag kom hem och sov till fyra. Sen kollade jag på Greys anatomy och One tree hill. SEN, när klockan var sju, dagens innan mitt muntliga italienskaprov, började jag plugga. Ni kan ju ana hur det kommer gå imorgon. :)

Mamma kom just in och hade hittat mina nyklar som jag glömt i min tröja som jag hade slängt i tvättkorgen. Sen säger hon ''Och jag hittade den här också...' och håller upp en cigarett. Haha, det var roligt. Den var inte min, jag hade tagit den av Erco för att jag inte ville att han skulle röka. Men det var roligt att jag hade glömt den där så min mamma fick en anledning att tivlva. Men det gjorde hon nog inte, hoppas jag. Om jag rökte skulle jag inte direkt gömma det för min mamma. Rökning DÖDAR hörrniiiiiii. Det borde 99% av alla i Södertälje ta och tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback