Finally

Visst har det varit så jävla skönt idag med vårväder? Kände hur det faktum att jag behövde plugga blev hur mkt lättare som helst, solen gjorde mig så glad att det inte var så jobbigt ens att läsa om multinationella företag. Ut ville jag också, så istället för att sitta inne och plugga i princip hela dagen åkte jag ner på stan med Felicia för att uträtta några ärenden.


Sen åkte jag hem.. Pluggade lite till, dock gick det lite trögade denna gång.. Det är internationella relationer, ett ämne jag förstår mig ytterst lite på. Noll intersse för sådant vilket som sagt resulterar i att jag fattar ungefär inget. Så fort solen gick ner kände jag ingen som helst lust för att läsa mer, eller snarare försöka läsa.. Eller försöka göra frågorna som jag inte fattade något av.. Frågade mamma om hjälp.. Gick inge vidare. Ringde Felicia.. Hon kunde inte heller svara på de frågor jag inte kunde svara på. Dvs hälften av frågorna. Och bara för att jag har svarat på andra hälften betyder det inte att jag fattar det. Jag fattar fan inget.. Jag hatar internationella relationerskitämnet.


Jag har inte kommit in på blogg.se på flera dagar, därav den dåliga uppdateringen. Mitt internet krånglar nu mer än någonsin, ''sidan kan inte visas'' kommer upp 1000 gånger om dagen. Inget jag skriver på msn kommer fram och jag ser inte vad någon skriver. Jag kommer inte in på bilddagboken heller.. Definitivt inte Playahead. Nej allt blir ''sidan kan inte visas'' eller ''Detta meddelande kunde inte levereras'' eller vafan det står när det man skriver på msn inte kommer fram. Det börjar driva mig till vansinne så det är tur att vi ska göra något åt det snart... Vi ska byta bredband eller något sånt. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra faktiskt, men jag tror det har något med stadsnätet att göra. Vi ska rensa ut vår stationära dator och så ska vi flytta routern så att den kommer närmare mitt rum, vilket förhoppningsvis förbättrar internetsignalen.. Fast jag satt i köket (som ligger några meter från routern bara) med denna bärbara dator förut och signalen var inte bättre, snarere sämnre.. Så jag vet inte hur det ska gå. Hoppas det GÅR BRA. Är så trött på allt stäntdigt inte funderar. Är det inte boxen till tvn så är det internetet.

Idag är det första april förresten... 18 dagar kvar tills jag fyller år!


Helgen:
I lördags kom Felicia till mig och försökte gå in på msn fast utan framgång. Konstigt, det gick att gå in på min. Ytterligare ett bevis på att mitt internet är fullkomligt cp. Vi gick över grannens trädgård hem till Elin där det satt pojkar och flickor och drack. Vi började dricka vi med och lite senare kom Johanna. Vi körde motorvägen och rondellen och bussen och allt va de där kortdrickspelen heter. Jag blev något runt om fötterna, de va nice. När vi, nio pers som vi var, skulle ner på stan mot Olearys så trängde vi, tro det eller ej, in oss i en bil och åkte ner. Det var en rolig resa det, dock inte för min nacke som kände något öm sedan.. Men vi klarat! Vi kom till Olearys och då, till skillnad från senast, var det mer och mycket folk, roligt folk. Eller så var jag bara fullare denna gång.. Hade iaf roligt! När de stängde gick jag till centralen och hoppade in i en okänd bil. Sen sov jag hos en okänd människa ute på vishan. Kanske.


Jag mådde inte så bra dagen efter men det löste sig efter några Heroes-avsnitt. Dessutom var jag dunderförkyld för att fönstret i den okända människans rum var öppet hela natten. Det konstiga var att jag frös inte eller så på natten.. Så jag fattar inte riktigt. Men förkyld var jag iaf, min näsa var så täppt en näsa kunde bli vilket resulterade i huvudvärk vilket resluterade i att jag somnade. Vilket resluterade i att jag låg i jag vet inte hur många timmar sedan på natten utan att kunna sova.. Kände lagom bra eftersom jag hade lagom mycket att göra dagen efter vilket var lagom kul. Med andra ord skulle vi lämna in vårt projektarbete på måndagen. Och vi var inte klara.. Så vi gick hem tll mig på håltimmen med huvudvärk och sömnighet och gjorde klart det. Vi fick hoppa psykologin (IGEN) och gå till bilden sedan.. Fast vi var fortfarande inte klara. Men på bilden var det glest med folk som vanligt. Vi fick reda på att vi hade fått våra studentmössor m.m. på psykologin, så vi gick till receptionen för att hämta ut dem. När det gäller dem har jag ingen kommentar. Säger bara ett ord: Marinkåren. Och ett till: Sjökapten. Och ett tredje: Polis. Mössan som vi valt är med andra ord rätt hög liksom. Vilket liksom ser rätt skumt ut.. Vilket liksom är rätt deprimerande. Men man kanske vänjer sig. Önskar iaf att vi hade valt en annan.. Men men men.. Roliga bilder kommer det iaf bli på min studentdag!


Alla bara droppar av på bilden som vanligt, och efter ett tag (när alla hade droppat utom jag och felicia) ville tydligen vår bildlärare också droppa av och åka hem till sin familj, så vi blev bokstavligen utslängda. Han var tvungen att tjata om att vi skulle börja plocka ihop tre gånger innan vi gjorde det, ca. 40 minuter innan vi faktiskt skulle sluta. Får man ens göra så? Sikken lärare alltså. Sen skrev vi iaf klart det vi skulle skriva med projektarbetet, lämnade in det och blev hämtade av Felicias mamma. Garvade lite åt mössorna. De släppte av mig. Kommer inte ihåg vad jag gjorde sen men det var iaf inte att plugga. :)

Imorgon har vi Camebridgeprov, listening. Lite nervöst, det kan verkligen gå antingen bra eller åt helvete med listening.. Kommer man av sig och blir förvirrad kan verkliegn allt gå skit. Ska ta med mig min Internationella relationer-bok till skolan och gå till vår lärare och be honom svara på frågorna jag inte kunde. Cp-frågor. Sen ska jag hem, försöka lära mig ett och annat om fackföreningar m.m. och sen blire förkrök här kanske? Sedan är det studentskiva på Hamn, Elins klass + två till som har. Dvs. Wendela hebbe.

Låt oss nu hålla tummarna för att solen och värmen stannar kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback