Sverige dansar och ler

Hellooo. Dagen har gått rätt snabbt. Skolan var inte så jobbig, vi hade lång håltimme vid lunchen, vi gick ner på stan och jag köpte ett linne :) Vi käkade och sen spanska, sen drog vi hem till mej och räknade matte. Det gick rätt snabbt det med, efter ett tag gav vi upp och slappade istället :D

Haha, dagens roligaste:
Vår italienskalärare Gunilla har precis flyttat in i en ny lägenhet och hon är huuuur exalterad som helst. Så säger hon ''Nej, jag måste få säga en sak nu, som inte har med lektionen att göra. Jag har flyttat in i min nya lägenhet nu!'' Så säger Felicia på skämt ''En stor applåd för Gunilla!'' och så börjar alla applådera, på allvar. Hahahaha, jag garvade så jag grät xD Ofta man sitter och applåderar när någon har flyttat. Haha! Hmm, på tal om italienskan. Vi har kursprov snart (övermorrn). Man ska skriva ett brev om sig själv och fråga frågor om den man skriver brevet till. Och det visar sig, till vår förvåning, att typ alla i vår grupp tänker fuska :S (Jag och Felicia läser spanska med ettor, blir så eftersom vi går språklinjen) De tänker skriva brevet hemma och ta med det till provet och byta ut det tomma mot det de skrivit hemma. Jahaja, haha.

Förstår verkligen inte hur mitt rum kan vara såå attackerat av alla olika sorters djur. Fy, det är gråsuggor, spindlar, skalbaggar, saker jag inte ens vet namnet på.. Det är hemskt. Sitter lugn och ro och ser på tv och rätt som det är kan jag få syn på något svart i ögonvrån, så är det en spindel (eller nått annat hemskt) som kommit frram från  under sängen och sattit sig mitt på golvet. Det jag gör är inte att panika, (vilket man skulle kunna tro) utan jag försöker så tyst och stilla som möjligt ta mej till min sprayburkslockssamling, tar ett lock och sätter det över spindeln :) Sen är det ur världen. Några veckor senare när spindeln är död damsuger jag upp den :P Haha.

Programmet ''Sverige dansar och ler'' är verkligen skumt :P Har aldrig fattat vad det handlar om, fast det kanske är det som är meningen? Väldigt rörigt program iaf, fast jag gillar det faktiskt. Magnus Betnér och  ''Tobbe trollkarl'' är ju med, jag gillar dem.

Nej, måste fortsätta läsa Candide nu, måste vara klar på onsdag. Baaara 6465 sidor kvar :) Som sagt, värsta veckan denna termin. Eller på hela läsåret? Kanske till och med någonsin. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback