Tors, fre, lör, sön, mån

Åh, okej, de senaste dagarna då..

I torsdags började vår tema projektvecka i skolan, som håller på tills på torsdag. Det var dötråkigt och jag & Felicia blev så frustrerade för att vi inte kom på något att göra att vi blev ''kaxiga''. Haha, enligt B.I. Tror hon menade att vi blev lite aggressiva. Sen kom vi iaf på en liten sak att göra så släppte pressen litegranna.

Efter vi hade slutat drog jag hem o började göra lite lunch men så kommer mamma hem och säger att vi ska åka om 10 minuter upp till torekällberget (min kusin skulle ta studenten), så jag får kasta i mej maten vilket resluterade i magont men jag överlevde. Så åkte vi dit och det var fett med bilar men vi hann dit i tid iaf. Träffade resten av släkten, eller de flesta iaf:) Var några från finland där också; min momors syster, hennes man och vår syssling. Så sööööt, var ett tag sen jag sett honom, kanske när han var 3-4, nu är han 7. Så det var kul..

Sen åkte vi hem till kusinerna och hade studentfika utan studenten, haha de va cp. Men sen senare kom ju han, och så kom mer släkt bla. min andra sysslingar o mammas kusin o blablabla.. o kusiner o morbröder o allt vare va. Det blev en del och det var mysigt. Och varmt.
 
image300

    
   
   

I fredags, skola på förmiddagen, vi fortsatte med vår projektplan. Slutade 11 och åkte hem, hämtade pengar, åt på stan och åkte sen upp till torekällberget efter att ha mött Johanna. Då var det Matte, Sofie mfl som tog studenten. Vi var där lite innan halv två, för någon hade sagt att det var då allt började. Vi väntade i solen, höll på och dö av värmeslag. 45 timmar senare än vi trott kom alla studenter. Älskar stämningen när de kommer gående, längtar SÅ till nästa år då det är VÅR tur. Fastnade på ''sången'' också som alla går runt och sjunger; '' SP3b shaaalalalalaa'', haha. Sen drog vi ner på stan och kollade lite på studentflaken.

Sen åkte jag och Johanna till Simon där Wc, Hall och Camu var. Spelade lite tvspel och det gick bra, motståndarlaget (som var spelet själv) gjorde bara ett mål mot mej. Det är bra, med tanke på att det brukar vara ca 5. Men iof han jag inte spela så länge.. Vem vet hur det hade gått då. Sen drog vi till Mattes mottagning, där va mkt mkt folk och väldigt trevligt :) Skithärlig stämning. Haha, höjdpunkten var nog när hans pappa höll tal, haha :D Hade bestämt mej för att inte dricka, ville inte vara bakis dagen efter då vi skulle åka bil länge till min kusin. Men jag ångrade mej och pimplade för fullt, haha. Sen drog vi ut ett gäng, till stanleys. Skulle ju varit roligt med TK där de flesta var, men det var proppfullt. Kom hem vid 3 med ett sårigt ben och trasiga leggings:(  Ställde klockan på 11.15 och somnade.

image292

    
    
     

I lördags vaknade jag och såg på klockan 12.00. Trodde jag hade försovit mej och fattade inte varför klockan inte hade ringt, vi skulle åka vid halv 1. Men de visade sig att jag hade ställt om tiden istället för alarmtiden haha, på natten. Så klockan var väl 11 eller något bara. Duschade och sen åkte vi en timme till Bro, där min kusin bor. Det var så äckligt varmt i bilen och som vanligt när jag åker bil när det är soligt så hamnar jag på solsidan. ALLTID. Kom fram, kom in, gick in i vardagsrummet och trodde jag såg en docka i soffan. Så otroligt söt unge, 1 vecka gammal. Tror aldrig jag har sett sötare nyfödd unge. Namnet är bestämt nu iaf, Vilmer ska han heta. Sen fikade vi lite och hälsade på alla djuren (2 katter,  2 hundar) och på Fredrik hälsade vi också (Jennys kille). Vi åkte hem vid 5 och sen grillade vi, åh gott. Sen drog jag och Felicia till Johanna. Planen var att sjunga singstar men det vart att vi snackade lite sen drog vi ner på stan en stund och sedan hem.  (Bebisbilder kommer i nästa inlägg)

På söndagen gjorde jag inte så mycket på dagen, slappade, kände mej lite slut efter allt. På kvällen drog jag och Felicia till Johanna och då blev det te, kladdkaka och singstar :) mysigt. 

Idag hade vi skola till lunch som vanligt och sedan ner på stan. Skulle köpa sommar- lovskort, leggings och eyeliner. La undan ett par skor, två shorts och två linnen också. Hatar mej sjävl och shopping! Kan inte gå ner på stan utan att hitta massa saker som jag bara måste ha. Så har jag inga pengar, men ändå köper jag det. Hur kan jag göra det? :S Ingen som vet. Felicia la undan ett par skor också så imorn ska vi ner och handla skiten. 

Idag ringde vi (jag) på en lägenhet på Gotland också som vi ville hyra v.26. Trodde det skulle vara rätt dyrt eftersom det låg så pass nära ringmuren (fem minuters gångavstånd) men den kostade bara 2000 så vi slår nog till ;P Ska ringa senare idag iaf om vi ska ha den. Och det ska vi nog.. Så då blir det gotland om 2 veckor, inte så långt kvar :D

Ska plocka in disken nu, så att mamma dammsuger mitt rum, det börjar bli snuskigt dammit. Två dagar kvar till skolavslutningen, JAAA!!! Vilken lättnad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback