Mums

Hej! Igår var jag nere på stan med mamma en snabbis, hyrde film och så. Och handlade middag. Jag var så grymt hungrig så jag ville ha allt, allt, allt i affären. Men till sist hade jag valt bort alla (körde uteslutningsmetoden) och det blev till sist en macka med nått konstigt på och en pasta med champinjonsås och bacon. Fast den såg läskig ut, röd. Jag tyckte den skulle vara vit.. Haha, när jag blir hungrig blir jag sugen på saker jag inte ens gillar, såsom skagenröra och sånt. Till och med fisk! Fast sen när jag äter det kommer jag ju på att jag inte tycker om det. Jaja, mackan jag köpte var det någon konstig såssak i och det var mörkt bröd, vilket jag inte brukar vara så förtjust i. Men den slank ner på en sekund, så jag hann inte riktigt känna så mycket smak. Pastan var skum den, kunde inte bestämma om jag gillade den eller inte. Orkade inte allt, hade ju tryckt i mej en macka.. Men kan man inte välja så kan man inte.

Men hur som helst, när vi åket hem från stan tjatade jag på mamma att jag ville äta på restaurang. Såg alla lyckliga människor sitta där i solen och mysa och blev avundsjuk. Mammas respons var ''Du tycker inte om restaurangmat''.  Vad hon fick det ifrån frågar jag mej själv fortfarande. Det är väl kanske en ursäkt hon kör med föra tt slippa slösa pengar på att gå ut på restaurang. För dyrt är det verkligen.

Idag kom släkten och fikade i hettan. Sen pratade jag med Felicia och hon berättade att hon och hennes family skulle ut på restaurang! Jag dog av avundsjuka. Tjatade på mamma ännu mer att vi skulle gå ut och äta, men hon var omöjlig. Snackade om att grilla och skit.. Fy. Haha nej men inget slår restaurangmys! Så jag ringde Felicia lite senare och bjöd in mej själv. Hahaha, nej riktigt så var det inte.. Men nästan. Det visade sig att hon hade tänkt fråga mej förut när jag pratade med henne men inte vågat, för hon är så blyg. Arma barn. Nej men hon är söt :) Som alltid.

Jag var tvungen att duscha väldigt snabbt och som tur var fick jag skjuts ner på stan av min mor, som var lite ledsen för att jag hade dissat hennes grillningsförslag, men sen blev hon glad och föreslog att hon och min far skulle äta sill och potatis. Pju att jag slapp det. Inget jag föredrar. På restaurangen (Barolo) fick vi vår mat rekordsnabbt, vilket var förvånande för det brukar ta 34 år att få maten när man äter ute. Så jag blev glad och sken som en sol resten av middagen. Som om det inte räckte med den vanliga solen som stekte oss levande liksom.. Det var väldigt varmt och haha, det skedde ett litet missöde för en. Men mer ska jag inte skriva, så har jag ingenting skrivet. Det lät ju bra. Tycker synd om dej kif, gumman <3 Men visst var det en upplevelse? Jag åt iaf Oxfilé toast med klyftpotatis och bearneissås. VIlken hit, och det tyckte Felicia med, som tog samma. Jag vet, hon vill vara som mej, göra som mej. Men det är sött. 

Lovisa åt efterätt och Felica och Rut drack Espresso resp. Cap.. Aa jag orkar inte stava det, men ni kanske fattar. Jag satt där och snyltade lite, haha. Sen vinkade vi av Lovisa och Rutan och köpte glass på Donken (kostade 10 kr ist för 40 som glassen gjorde på restaurangen) och satte oss på bryggan långt ifrån fiskmåsarna som är Felicias stora skräck. Där satt vi ett tag, förflyttades oss till en bänk efter ett tag och sen tog vi bussen hem tll 21.00, eftersom vi skulle se Project runway. Men såklart var fotbollen på trean så det var inget. Såg på Grey´s istället. ALLTID ska fotbollen vara istället för något jag vill se. Ne, bojkotta sport på tv! Fan, kan det inte finnas en sportkanal, så kan alla som ska se sport kolla där och endast där.

Imorgon skola på förmiddagen, har faktiskt inte den blekaste vad vi ska göra. Men men, sen ska jag hem och göra mej iordning lite, sen till Torekällberget. Vet inte vad som händer där heller faktiskt, ska väl stå i solen och svettas. Wiho. Sen till brunnsäng, studentfest/vad det nu är hos min kusin. Kommer en del folk (släkt), kuuul. Sen käka något, vad nu det blir och efter det iväg till Kristians studentfest med lots of lots of people. Hur nu det ska gå i den lilla lägenheten. Eller liten och liten, men för 40 pers är den definitivt det. (Har jag hört, haha. Säker källa.) Ja, det är väl det som händer imorn.

Dags att sova. Bilder från idag:

image262

image260 image261

image275 image278

     
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback