Mi habitación

Jag är riktigt rädd på kvällarna när jag ska sova.. Tills igår var det mest för spindlar i sängen. Jag menar.. De klättrar runt på väggar oh lite överallt, så varför skulle de inte kunna ramla ner i min säng? Det skulle var så hemsk.. Jag skulle aldrig våga sova här igen. Eller jag skulle väl vara tvungen, men jag skulle ligga i skräck innan jag somnade. Men aaa iaf, tills igår var det mest spindlar som oroar mej. Men igår så var det en TVESTJÄRT på mitt nattduksbord. Det är farligt nära sängen alltså. Och det var hemskt usch men de värsta var att bara en kvart innan hade jag hittat en tvestjärt som sprang över golvet inne i datarummt en trappa upp. Och när jag sa till mamma att jag hade hittat två, så sa hon att det fanns tydligen jättemycket sådan ute just nu. Fyy... Tänk om de skulle komma MASSA. INNE. Så nu är jag livrädd för att de ska vara i min säng. De är nästan värre än spindlar.. Usch, de är nästan värre än allt som kan finnas här inne i småkrypsväg. Värre än harkrankarna, alla sorters skalbaggar, de stora och små spindlarna, gråsuggorna, nattfjärillarna.. hmm, jag har säkert glömt något. Att jag hittade den just på nattduksbordet.. Det är fan 10 cm från min säng! Den kunde lika gärna varit i sängen! Gud så skrämmande..

Jag är lite trött på mitt rum här på lägsta nedervåningen just nu. Delvis för alla krypen men också för att det alltid är kallade här.. Alltid när jag ska klä på mej för att gå ut någonstans så sätter jag på mej för varma kläder bara för att det är så kallt här, så kommer jag upp och svettas ihjäl. Sen när jag har duschar så hänger jag ju mina handdukar på min garderob. Men det är så kallt att de knappt hinner torka till dagen efter då jag ska ha dem igen :S Haha, det låter som det är iskallt.. Men det är iaf mycket kallare än uppe. Visst kan det vara skönt på sommaren när mamma och pappa har supervarmt i sitt sovrum en trappa upp men jag har skönt och kyligt här.. Men mestadels är det bara jobbigt. Jag ligger liksom med tjocktröja på mej mitt på sommaren.. Känns inte rätt. Och elementana funkar inte nu på sommaren för då behöver vi ingen värme för då är det ju varmt, tycker mina föräldrar! Schyst säger jag bara, det kanske är varmt uppe hos er, men här nere ligger jag med tre tröjor och flisfilt på mej. Haha. På vintern blir det tvärtom.. Jag har jättevarmt, för varmt här nere och där uppe har de normalt. Ingen som tänker på mej :(

Fast fördelar finns ju iof också.. fler än nackdelarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback