Tredje advent

Tjabba.. Har tappat sugen lite när det gäller bloggen på senaste tiden. Kanske är det för att jag är sjuk? Finns inte så mkt att skriva då. För sjuk är jag fortfarande. 15e dagen är det idag. Jag som trodde att jag skulle vara sjuk på julafton börjar undra o det kommer faktiskt kommer bli så. Men mamma ska iaf ringa till doktorn imorn.. men vi är ganska säkra på att de kommer säga att jag ska avvakta lite till, att det är ett virus vilket man inte kan göra något åt.. Men hur normalt är det att vara sjuk längre än en halv månad? Det rasslar i lungorna när jag andas, skitläskigt.

I fredags hade vi en lektion på hela dagen och det var engelskaprov. Gick inge vidare.. Men men, satsar ändå inte på något höjdarbetyg i engelska C. Efter provet så åkte jag & Sara ner på stan. Letade julklappar som galningar och efter många om och men fick vi med oss det mesta vi skulle ha iaf.

Vi åkte hem åt varsit håll.. Jag käkade och sedan drog jag till Johanna där Felicia var också. Efter ett tag kom Elin. Vi snackade om sommarens planer och drack te med tända ljus. Mysigt. Sen drog Felicia så vi kvarvarande flyttade ner till Johannas rum, roade oss med lite sällskapsspel framför hennes tvbrasa som sprakar så härligt ;) ..

I lördags åkte jag återigen ner på stan, med Felicia,  i hopp om att hitta de sista juklapparna; Hade mormor och morfar samt Felicias kvar. Hittade lite julsaker åt mig själv och så köpte jag till mormor och morfar. Felicias kvar alltså.. När vi åkte hem köpte vi med oss mat, men såklart kom inte bussen.. Så fick ta nästa och när vi väl var hemma var den maten iskall. Så typiskt, jag hatar SL.

Efter att vi hade ätit roade vi oss bäst vi kunde med lite olika saker, haha. Helt plötsligt slog tröttheten till och vi blev sega och fick tråkigt. Ringde till massa men alla var döda.. Så vi gick till Willys och köpte godis. Svinkallt men det var skönt efter den jobbiga värmen som var i mitt rum. När vi var påväg hem ringde Johanna och frågade om vi skulle hänga med till Viktor där det hade sagts att det var fest. Eftersom våra enda planer var att spela tv-spel så dumpade vi dem och följde med.. När vi kom dit var de dock inte fest. Lite segt, och jag var utmattad av allt hostande så vi drog igen ganska snabbt.. Höll på att frysa ihjäl på vägen hem men klarade mig med endast några köldskador. När jag kom hem var klockan kanske halv 12.. Jag satte på en film och la mig under en filt. Hostade mer än vanligt eller så inbillade jag mig? Inte så bra att gå ute i flera minusgrader med leggings och tunn jacka när man är sjuk. Men det var ju jag som tog på mig det, så får väl skylla mig själv.

Idag vaknade jag sent och då var lussebullsbak i full gång i huset. När jag hade duschat var bullarna precis klara, och mormor och morfar hade precis kommit, så då fikade vi. Äntligen ett riktigt adventsfika! Det var på tiden. Bullarna blev jättegoda, finns inget bättre i bakväg. De man köper i affären kommer inte ens i närheten av de hembakta, eftersom de knappt smakar saffran. Det är en vecka och en dag kvar till julafton.. Skumt. Så skönt med sista veckan i skolan.. Men så typiskt att vi ska ha prov ändå tills den sista dagen. På den sista dagen. 10 minuter innan vår skolavslutning i aulan börjar sitter vi fortfarande och har prov.

Jag vill bli frisk! Min regelbunda träning är inte regelbunden längre.. Och jag kan inte annat än att ta det lungt. För seg för att festa. Spillde nyss ut ett glas vatten över hela nattduksbordet och halva sängen, på tal om inget.. Som tur var hade jag mobilen i sängen, annars skulle den fått möta samma öde som min förra mobil. Den dränkte jag i ramlösa :P .. Haha. Idag ringde jag och preliminärbokade lägenheten på Gotland. Kändes bra att göra det, så nu har vi 14 dagar på oss att bestämma om vi ska ha den eller inte.

Ska kika lite i resekataloger nu. Ha en mysig tredje advent..  :)
image1293

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback