De 50 bästa tjejfilmerna

Skum dag har det varit idag, det har varit himla kvavt och varmt men helt molnigt och inte många glimtar sol. Lite trist att det är varmt utan sol, för det gör ju att man inte kan åka till stranden.. Eller kan och kan, visst kan man ligga där men vad är det för meningn really? Nej.. Ingen strand utan sol. Så idag har jag sett på tv och slappat mest, sov till min förskräckelse till halv 1, nästan 12 timmar! Men jag sov nog ut från natten innan, då jag sov 4 och en halv. Har sett på reprisen av What about Brian och så såg jag ett 2 timmar långt program där de listade de 50 bäst tjejfilmerna. Det var lite intressant, skrev upp alla så jag vet vad jag ska hyra för filmer nästa gång ;P Var rätt många jag inte hade sett faktiskt. Jag kanske inte är så mycket för de där filmerna? Jaja, dessa var de iaf:

50. Sweet home alabama

49. Mystic Pizza

48. Mean girls

47. Bring it on

46. 10 things I hate about you

45. Hålla andan

44. Brudens far

43. Hur man blir av med en kille på 10 dagar

42. Never been kissed

41. Chocolat

40. Splash

35. Elmo's fire

34. Muriels bröllop

33. Wedding crashers

32. Pretty in pink

31. Stekta gröna tomater

30. Romeo & Julia

29. Mitt stora feta grekiska bröllop.

28. Före detta fruars klubb

27. Joy luck club

26. Notting hill

25. Bröllopfixaren

24. Clueless

23. Bodyguard

22. Födelsedagen

21. Fyra bröllop och en begravning

20.Stolthet och fördom

19. Working girl

18. Love actually

17. Min bäste väns bröllop

16. Jerry Maguire

15. Leagally Blonde

14. Snacka går ju..

13. Våra bästa år

12. Medan du sov

11. Briget Jones Dagbok

10. Thelma and Louise

9. Dagboken

8. Ömhetsbevis

7. Ghost

6. Dirty dancing

5. Sömnlös i seattle

4. När Harry mötte Sally

3. Blommor av stål

2. Pretty Woman

1. Stränder

Har nog sett lite mindre än hälften, tror jag. Har varken sett 1an, 3an, 5an, 7an, 8an eller 9an. De ligger ju ändå på top 10 så de borde man kanske seee. Får hyra dem nästa gång!

På kvällen idag kom Jenny & Fredrik med Wilmer och vi käkade gott, örtfylld fläskfilé. Efterrätt blev det också, glass och varma hallon. Haha, älskar att ha gäster! :P Vid halv 9 kom Felicia och vi kikade lite här på datorn innan vi började se på Rosa the Movie. :D Haha, men slutade kolla vid hälften och kollade på bilderna från Elins landställe istället. Väldigt många.. Ovanligt :D Följde Felicia till Bussen nyss, ska nog ta och se klart på Rosa. Imorgon, ja vad händer då? Kom just på att jag ska fråga Sara en sak :D

Godnatt.. Snart iaf

   
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback