Hej

Dagen:
Första lektionen var idrott, uteidrott, vilket våran lärare hade glömt meddela oss. Lektionen var att man skulle få konditionesträning. Eva (lärare) sa att om man inte hade utekläder, så fick man väl vara inne då. Så ville alla typ vara inne och spela fotboll. Jag är ju ingen hejare på det så jag bestämde mej för att gå ut. Lånade ett par skor och en tröja, efter att Eva hade lovat att de var tvättade :P Så skulle man gå stavgång i Kusens backe. Var bara fem stycken, men det var riktigt skönt, inte så kallt som jag  hade trott att det skulle vara. Ångrar att jag inte tog med mobilen bara, hade varit skönt med lite musik. Så slutade vi, 10 minuter försent, så fick duscha och allt på 5 minuter, men jag hann.

Så vare italienska, vi gjorde några övningar och sedan påskkort. Haha jag mitt pucko gör ett påskkort åt vår lärare (alla passar på att fjäska när man ska göra kort, haha) och kommer sedan på att jag skrev på svenska, och inte på italienska. Oops, aja.

Hade lunch, ringde Sebbe och de var i matsalen så drog dit. Skulle vara ''påsklunch'' men det var kyckling och ris också. Sen vare 40 minuter kvar till vi började och vi skulle ha svenskaprov då. Spelade lite kort och läste på lite inför provet. Provet gick bättre än förväntat, men blev jätteirriterad över ett årtal som jag inte kunde, det stod ''vad hände 1772?'' och jag kunde inte ens komma ihåg att ajg hade sett det årtalet någonstans i boken eller häftet. Så jag skrev nått om att Newton dog, haha, och sen efter provet frågade jag honom vad fan svaret var .. Engelska revolutionen säger han, och jag blir helt förvirrad. Stod nämnligen klart och tydligen både i mitt häfte och i boken att Engelska revolutionen var 1866. Så jag visar honom boken och han, som alltid är så envis och tror han vet bäst, får ge med sig och ber om ursäkt, säger att han ska stryka frågan. Haha, vad fan fick han 1772 ifrån? Hur kan man blanda ihop det med 1866.

Sen vare väl 45 minuter tills körkortsterorin börajde, spelade ltie kort och gick sen dit. Vi gick igenom några frågor, tog ungefär 15 minuter och sedan fick vi sluta. Kom hem och pratade lite med mamma och hennes kompis. Eller jag gnälle mest :P Sen såg jag på tv men såklart somnar jag .. Sover från 4 till 9. Haha, 5 timmar, hur ska jag kunna somna ikväll? Har ju redan fått min nattssömn, typ. Men det gör inte så mycket, är ändå ledig imorn ju :D Och 11 dagar framöver .. skönt.

15 dagar kvar tills jag fyller år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback