Två och en halv vecka kvar till sommarlovet.

 

Tjeeena tjena, som tiggaren nere på stan säger. Måste säga att det låter trevligare än resten av tiggarna som skramla aggressivt med sina pengabössor och typ mumlar alternativt ropar något på sitt eget språk. Brukade alltid få ett sug efter att ge tiggare pengar men efter allt man hört om att det är ligor och att det finns någon ändå ganska rik snubbe som tar pengarna har jag slutat känna så och går bara förbi. Men det är lika jäkla jobbigt varje gång att gå förbi en tiggare när man känner hur de spänner ögonen i en och man gör sitt allra bästa för att spela oberörd. Är det bara jag? Det kanske bara är jag.
 
Kan meddela att skolan har lugnat ner sig lite, eller med skolan menar jag väl då den där gruppmedlemen. Eller vi har väl tillfälligt lagt konflikterna på hyllan och jobbar nu vidare med det vi ska göra, dock måste alla dalta med henne nu så hon inte ska bli upprörd (hon blir så jävla jobbig då) och "känna sig utanför" igen, vilket är sjukt irriterande. Hon säger så mycket orelevant och fel att man liksom måste bita sönder läppen för att inte bara utbrista MEN DET STÄMMER JU INTE ENS. Tex, hon säger: "Gruppen som gav oss feedback skrev inte en kommentar på varje punkt" "Jo Amel, det gjorde dem, på VARJE punkt" "Nej" "Jo Amel" "Nej" "Jo" "Nej" "Dö" "Okej" "Skönt". Riktigt så utspelar det sig inte men.. Hur kan man vara så säker på något som inte ens stämmer?
 
Igår hade jag dock en mysig kväll med två av mina normala klasskompisar, haha. Vi åt på Fridays och det var himmelskt gott som vanligt. Blir en riktig lyxhelg med restaurang igår, grillmiddag hos Alex ikväll och ytterligare ett restaurangbesök imorgon för att träffa Johanna som senare åker tillbaka till Göteborg. Ska snart äta mat nu och sen ge mig ut i det fina vädret, typ gå en promenad med Filip och Fredrik. I öronen alltså. Så kanske jag går där och skrattar högt över vissa saker de säger, precis som jag ibland står på gymmet som ett fån och skrattar högt för mig själv med lurarna i öronen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback