22/3-14

2011-08-10 skrev jag följande i bloggen:
''Men idag har jag funderat lite på vad jag vill utbilda mig till, och jag kommer alltid in på samma spår. av någon anledning har jag fått för mig att jag vill bli det men det står lite saker ivägen, så jag släpper det gång på gång men kommer alltid tillbaka. kanke lika bra att köra på det, så får det bli som det blir. men det är nog inte det lättaste... men vi får se.''

Två och ett halvt år senare kan vi konstatera att det blev som det blev, jag sökte till sjuksköterskeprogrammet (vilket var utbildningen jag syftade på texten), att jag har en sprutfobi var inte alls något som behövde vara ivägen för jag kan faktiskt både tänka på, se på, hantera och ge sprutor utan att få rysningar nu (att få en spruta är en annan femma) och nej det har inte varit lätt men här sitter jag i termin 5 och har klarat allt utan en enda omtenta eller kompletering.

Tror dock att jag kommer få göra en omtenta efter nästa tenta. Jag är nästa säker. För det är nu tre dagar kvar och jag har läst TRE sidor i mina 5kilosböcker. Vi har då alltså cirka 20 kapitel som är 60sidor långa att läsa. Och jag känner mig allmänt lost. Sitter till exempel och bloggar nu istället för att läsa i mina 5kilosböcker. Igår lyckades jag göra annat precis hela dagen istället för att plugga. Känns som jag fått någon spärr, tror det är för att det är så MYCKET så jag vet inte vart jag ska börja, hur jag ska bära mig åt för att kunna läsa, lära allt och näe. Fy. Hatar skolan just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback