Juldagen

Haaaj. Jag har fastnat i min säng, det var så skönt här. Med tanke på att jag går upp klockan 5 mestadels av tiden nu för tiden så är det är ok. Åh jag ser fram emot fredag och lördag när jag ska träffa vänner! Och massor mot nästa vecka. Det är fan snart den 16e. 3 veckor kvar idag. 7 dagars praktik (blir typ ledsen när jag skriver det), 1 hemtenta och 1 seminarium. Sedan är den 3 års långa utbildningen slut. Vad fan hände? Känns så snabbt fast ändå som att jag gjort detta (skolan) så länge. Känslan av att identifiera sig som sjuksköterska har ändrats väldigt mycket dessa år. Fram till och med termin 3 kände jag mig oerhört malplacerad. Hela tiden känslan av att det här kanske inte är min grej.. Var ett tag övertygad om att jag skulle hoppa av sommaren efter termin 3 (då man blivit undersköterska). Men jag fortsatte och nu känner jag mig som en sjuksköterska. Det är så skönt! Jag känner mig inte redo men jag kan identifiera mig vid mitt yrke. Så det har verkligen varit en "utvecklande resa". På flera sätt. Vem kunde trott att mitt största intresse skulle bli att sticka nålar i folk när jag satt där och grinade för några år sedan då jag skulle lämna ett blodprov. Hahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback