Tjejen med framförhållning

Jag måste lägga upp en plan. En plugg-plan. Jag har nu 8 dagar på mig att plugga till vå monster-tenta, och jag ligger så dåligt till att jag blir mörkrädd.. ALLA andra verkar ligga bättre till. Jag vet inte riktigt vad jag sysslat med under våra självstudiedagar. Och nu är det så mycket att jag inte vet vad jag ska börja. Så jag behöver en plan..
 
Vi har tenta i patofysiologi. Sjukdomar. Vi har tenta på:
Allmän patologi
Celltillväxt/differentiering/cellskada/celldöd
Inflammation och läkning
Tumörpatologi
Klinisk kemi (provtagningar)
Vätskebalansrubbningar
Hjärt- och kärlsjukdomar
Respiratororganens sjukdomar
Mag- och tamsjukdomar
Leversjukdomar
Njur- och urinvägssjukdomar
Endokrina sjukdomar
Sjukdomar i rörelseapparaten
Neurologiska sjukdomar
Hematologiska sjukdomar
 
Hahahahaha.. Alltså jag dör en aning när jag skrev upp det såhär. Inom varje av dessa områdena finns alltså en bunt sjukdomar som man ska kunna 1. varför de uppstår 2. riskfaktorer 3. hur man ställer diagnosen 4. vad som händer i kroppen (på cellnivå) när de uppstår 5. hur man botar/behandlar 6. vilka provtagningar man ska ta för att bekräfta diagnosen 7. symptom. 8. Tusentals olika jävla namn på massa olika saker. 9. massa mer skit 10. hur man skriljer dem från andra 11. dö
 
Känner första omtentan lura bakom hörnet.....

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj jäklar vad mycket grejer haha.. Du klarar det!!

2013-02-23 @ 16:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback