Krockar och bråk

Lördag. Det var en seg dag med inte så mycket att göra på dagen. På kvällen däremot hade jag bestämt att vi i våran familj skulle äta kyckling med fetaost i och bacon runt. Och eftersom jag är den enda i familjen som kan göra det rätt så skulle jag laga maten. Slutade dock med att halva familjen wanted out, syrran åkte bort och åt och pappa vägrade, han gjorde sina egna köttfärsbiffar. Det var tacken!! För att jag ställde upp och lagade jättegod mat.

Efter maten hämtade Felicia mig så åkte vi ner på stan.. Bråttom bråttom, fem minuter kvar tills vår reservation av biobiljetter till Flickan som lekte med elden skulle försvinna. Vi skulle hunnit.. Om det inte vore för att en irakier bestämde sig för att köra in i oss. Ja, vi krockade. Och det var rätt coolt :D Min första tanke var: ''Nu ere kört''. Lyckligt nog fick Felicias mammas bil endast lite färg från Irakierbildens lack på däcket. TUR FÖR HONOM. Han kunde nämnligen inte högerreglen så han skulle fått PEJA annars. Hehehe. Det var skönt att det slutade så för det kändes inte som det när krocken väl hände. Då trodde jag det skulle bli en stor buckla i vår bild. Man kan ju fan inte köra runt i trafiken om man inte kan reglerna!!

När vi sagt tusen gånger ''Vi har varit med om krock, cooolt'' och hämtat ut biljetterna som faktiskt var kvarreserverade så gick vi en sväng och sen till en tobaksaffär och köpte lite saker. Filmen var bra, jättebra. Jag älskar de där filmerna. Fanns gånger då de snackade om så många olika namn att man inte ritkigt hängde med, men det mesta klargjordes i slutet. Riktigt sevärd. Lisbeth Salander är cool. Längtar redan efter tredje och sista filmen.

Efter filmen stötte vi först på Anders (kusin), han var påväg till 550. Senare mötte vi Mazen (long time no see) men efter ett rätt olyckligt slut där så gick vi till centralen istället för att möta Emil, Lans och Pontus som hade varit och sett hockey i Stockholm. Vi hade nog det roligaste jag haft på centralen någonsin med citat och sånt, tills ett citat slog helt fel och lockade på oss idioter. Nästan bråk, vart det. Lite halft bråk. Lite spännande måste jag erkänna men aldrig kul med sånt. Fick lite ont i magen. Man vill ju inte att någon ska slå eller dödshota någon av ens kompisar. När det hade ''löst sig'' = ''vill aldrig se dig mer i södertälje då skär jag halsen av dig'' så skjutsade vi killarna till statoil där Höga väntade för att skjutsa hem dem.

Händelserik och rolig helg! Och det bästa var att den var vit.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tur att inget allvarligt hände, och att ni båda mår bra..vafan skulle jag göra om ni hade hamnat på sjukhus eller nått..usch. Vi får försöka hitta en tid att skypea snart igen, miss u..



Älskar dig<3

2009-10-06 @ 04:56:02
Postat av: Camilla

And I love you, underbara.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback