Semmeldagen 5 februari


Idag är det Fettisdagen.
Jag skulle vara lika glad som alla andra att man får äta semlor utan dåligt samvete. Men.. Alltså semlor ser goda ut. Alla säger att de är så goda. Men.. Jag hatar mandelmassa. Jag gillar inte grädde. Kvar är brödet/bullan med florsockret. :( Och det är ju inte äckligt men inte heller något man skulle sätta sig och äta.

Det är samma sak med tårta. Åh, tårta säger alla. Gud vad gott. Men.. Jag gillar som sagt inte grädde, inte marsipan, inte vanlijsås.. Inte någon av all äcklig gucka som är i. Vad finns kvar då? Tårtbotten! 

Har en till grej också. Caffé latte. Eller kaffe överhuvudtaget. Gick förbi Seven Eleven och köpte en latte på vägen, mmmmm. Gud så gott det låter, tänker jag. Men jag gillar inte ens kaffe. Jag kan dricka det, men inget jag skulle välja. Ändå blir jag sugen varje gång jag ser någon skriva att de köpte latte. För det låter gott!

Jag vill också tycka om semlor, tårta och caffé latte :(
Kan man ändra sina smaklökar?

image1399


Kommentarer
Postat av: claes olsson

jag åt en semla, im a sinner! :(

2008-02-05 @ 19:02:53
Postat av: Camilla

Hehe nää idag får man ju äta semlor utan dåligt samvetet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback