7 februari - en händelserik dag?

Aaa tjena. Idag har det varit en rätt okej dag faktiskt. På lunchen åkte vi på en guidad tur genom Södertälje. Vilken upplevelse hörrni. Tobbe körde men kära Sebastian har ju tagit körkort nu så efter ett tag skulle han stalja litegranna. Duktig du var Sebastian, lyckades till och med få ett kärringstopp! Haha, nej men jag ska nog inte uttala mig. Har inte ens suttit framför ratten än. Det går sakta men säkert, med körkortet, om man säger så. Jag har iaf haft körkortsteori i skolan, där jag visserligen fick IG men tycker det var starkt jobbat av mig att inte få sträck iaf! .. Nej jag skojar, men ne. Hur som helst, sen åkte vi och åt. Träffade kära gamla Mazen som skrämde livet ur Felicia. Inte smyga upp bakom folks ryggar sådär Mazen! Sen åkte vi till Viksberg och fråga mig inte varför, men kul var det. Vi tröttnade på Sebastian så Tobbe lurade ut honom i bilen sen åkte vi en skön lugn sväng utom honom. Tyvärr var vi tvugna att hämta honom sen.. Som tröst fick han köra tillbaka till skolan. Tjatade som en barnunge som tjatar efter godis, så.. Tobbe vek sig pga. öronsår.

Vi speedade på sista biten och körde nästan på en tant på kuppen, för att hinna tillbaka till filosofin. Knackar på dörren och är beredd att säga till Per att vi bara är en minut försenade faktiskt. Visar sig att vi inte var försenade alls utan snarare en timme förtidiga. Kunde roadtripat en HEL timme till! Vi deppade i soffan och Sebastian somnade som vanligt. Felicia var galen som vanligt. Robin var rätt tyst som vanligt. Sen kom milad och han var lika jävla dum i huvet som vanligt. Inte trevlig för fem öre. (Varför milad, vad har jag gjort dig?) Sen fick vi också dagens hot av honom. Eller han medlade snarare från allas vår Berit. (Berit heter egentligen något annat och går i ettan). Kära fröken Berit verkar inte ha förstått att Sverige är ett fritt land och att man får titta på vem man vill, när man vill, hur man vill. Hon hade tydligen blivit lite argsint bara för att Felicia och jag spanat in henne pga. hennes snygghet. Så hon körde på något nytt: ''Kollar ni på mig igen ska ni få min sko i ögat''... Jag är mållös, det var nog det bästa hotet jag har hört. Fast nu får vi inte spana in henne mer, såvida vi inte vill ha en sko i ögat. Hur nu det ska gå till.. Ska nog be Milad fråga. Menade hon klacken eller hela skon? Fast vi såg hennes skor idag och de var blåa med stjärnor på. Och ingen klack (I själv verket har Berit bara fått för sig att vi kollar extra mkt på henne. Där kan man snacka paranoid.)

Trevliga nyheter väntade inte mig på bordet när jag kom hem. Där låg en lapp och jag kände ångesten när jag läste vad det stod där. ''Cam. tandl. Magdalena. 11/3'' .... Jag fasar. Hoppas Magdalena är trevlig. Fast det är bara en undersökning. Jag ber till Gud att jag inte har några hål, då blir det synd om mig. Inten nog med att jag har tandläkarskräck, jag har dessutom ingen som helst förtroende för tandläkare. De har ljugit för mig i sina dagar. Och varit hänsynslösa. Ingår det i utbildningen tro att lära sig att ljuga och vara hänsynslös mot sina patienter eller har jag bara haft otur med mina tandläkare? Hur som helst... Jag ska borsta tänderna minst 6 ggr om dagen hädanefter. No more borr i min mun, säger jag bara. Då får de söva mig på kuppen. Eller binda fast mig, men jag tror jag föredrar det tidigare alternativet.

Och ikväll, snart, ska jag träna med Felicia och hennes mamma Rut Birgitta Lindström. Sen ska jag nog ha Heroesmaraton för mig själv, fick 10 avsnitt av Jocke idag på USB-minne. Det var snällt av honom tycker jag. Tack Jocke, om du läser detta. Imorgon har vi bara två lektioner, sen ska vi träna, sen på kvällen blir vi förhoppningsvis kidnappade hem till Sebastian för att spana in hans nya rum i hans nya lägenhet och inviga hans säng. Nejdå, så kul ska han inte få ha det. Men saft & bullar har han lovat att bjuda på och jag hörde att det ryktades om plockepinn.

Idag är det 15 dagar kvar tills F fyller år minsan.
Förlåt, jag skrev en bok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback