Melvin igelkott - en efterfrågad bok ;p

Några kanske vet att jag och Felicia skrev en barnbok om Melvin igelkott som projektarbete?
I onsdags när det var dags att läsa för de barnen som inte skulle sova, så läste jag den för dem.
Ungarna satt knäpptysta nästa heeela tiden (händer ALDRIG), helt koncentrerande och inne i boken.
Igår när vi skulle ha lässtund igen, tog jag fram två av dagis böcker och tänkte att de skulle få välja.
Men kan vi inte läsa den där om igelkotten?? frågade flera stycken och jag fattade inte vilken de snackade om, kom inte ihåg att det fanns någon bok om en igelkott på dagis...
Tills det gick upp för mig att det var VÅR bok de ville höra igen, och stolt gick och hämtade den ;p
Felica, vår bok är efterfrågad på dagis ;D

Idag har jag varit hos doktorn.
Ingen trevlig historia det...
Jag hade satt på embla-salva på fingret en timme innan (för att bedöva),
eftersom jag skulle ta ett blodprov (stick i fingret).
Jag klarar inte av stick någonstans men i fingrarna är extra jobbigt, typ..
Hatar den där sakan man sticker med och usch va jobbigt det kändes när vi gick in till sköterskan.
Jag kom fram till att det kändes bättre att görat själv, mer kontroll över det hela då liksom..
Och förutom att embla-salven inte hade bedövat fingret,
och förutom att jag blev helt varm och näst intill svimfärdig,
och förutom att tusen tårar kom efteråt (inte för att det gjorde ont utan bara för att det var jobbigt)
så gick det väl bra.
Fick reda på sen att min läkare bara är kvar till slutet av januari, det var ju inge roligt.
Första gången jag känner att det är någon bra, så ska han sticka.
Fick också reda på att jag inte hade diabetes ;D
och mitt blodvärde var normalt och inget annat skumt syntes.

Sen kikade vi (jag och mamma) i en liten affär ungefär vid badhuset, för att sen åka ner på stan.
Fika på nancys, kikade, valde en julklapp, köpte linser..

Nu ska jag ladda min ipod med lite nya låtar, var ett bra tag sedan det gjordes.
En väcka kvar till juldagen hörrni ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback